نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 10:05

صدای پای آب در قنات‌های خشکیده/تخصیص ۳۲ میلیارد برای مرمت

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تخصیص ۳۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان برای مرمت قنوات در استان خبر داد.

مهدی جعفری در گفت و گو با مهر با اشاره به وضعیت قنات‌های خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی حداقل یک مرتبه مرمت شده است.

وی طول قنوات استان را چهار هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: تاکنون ۳۰ درصد از این قنات‌ها احیا و مرمت شده و مابقی نیازمند مرمت است.

جعفری با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای طرح احیا، مرمت و بازسازی قنوات استان مصوب شد، گفت: تاکنون از این اعتبار مبلغ ۳۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی از انعقاد قرارداد عاملیت با صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح استان خبر داد و گفت: از محل این اعتبارات ۸۹ رشته از قنوات استان مرمت و بازسازی شده و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال انجام است.

جعفری از برنامه‌ریزی جدی در سازمان برای افزایش تولید در بخش کشاورزی استان خبر داد و افزود: رشد تولید در بخش کشاورزی از دو مسیر توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری می‌گذرد.

وی با بیان اینکه کم‌آبی و خشکسالی‌های پیاپی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و عوامل محدودکننده بخش کشاورزی در این استان است، گفت: با توجه به شرایط پیش رو توسعه هرچه بیشتر سامانه‌های نوین آبیاری اراضی کشاورزی و اجرای سیاست‌های مدنظر در حوزه آب و خاک مورد تاکید است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156722

مهمترین اخبار ایران و جهان: