نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 20:45

تلاش مضاعف برای پوشش بیمه‌ای روستاییان

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تلاش زیادی در استان اردبیل آغاز شده تا جمعیت ساکن در روستاها و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم‌زاده عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: ۷۰ درصد جمعیت استان اردبیل در مناطق شهری و ۳۰ درصد در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند که صندوق بیمه اجتماعی پوشش این جامعه هدف را مد نظر قرار داده است.

وی توانمندی روستاییان و عشایر را در سنگر تولید و توان‌افزایی در بخش‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی یادآور شد و تصریح کرد: باید در کنار ایجاد فرصت اشتغال برای روستاییان، پوشش بیمه‌ای آنها را به نحوی فراهم کنیم تا این جمعیت اقدام به مهاجرت به مناطق شهری نکنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل پنج شهرستان این استان را مرزی و دارای اهمیت خاص عنوان کرد و گفت: ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان داریم و از ظرفیت این مناطق مرزی نیز باید در ایجاد فرصت‌های اشتغال حوزه تجاری استفاده کنیم.

رحیم‌زاده افزود: از سال ۹۱ دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف هم‌افزایی بیشتر جلسات خود را به صورت مرتب برگزار می‌کنند و امروز نیز شاهد برگزاری نشست فوق‌العاده اعضای این شورا با حضور معاون وزیر هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های کشوری این شورا جز سه شورای برتر و موفق کشور است که به صورت میدانی توانسته در گره‌گشایی از مشکلات در حوزه‌های مختلف گام‌های مؤثری را بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون و تعدادی از کارگزاری‌های بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درد دل‌ها و نارسایی‌های اجرایی این صندوق را مطرح و ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به روستاییان و ساکنان مناطق عشایری را در بهره‌مندی از مزایای آن یادآور شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186822

مهمترین اخبار ایران و جهان: