نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 15:38

احیا 36 واحد تولیدی صنعتی و 58 واحد کشاورزی در ایلام

استاندار ایلام گفت: با تلاش‌ های انجام شده ۳۶ واحد تولیدی صنعتی و ۵۸ واحد کشاورزی در استان احیا شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، حسن بهرام نیا استاندار ایلام روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در نشست جهاد تبیین، گفت: امروز پیشرفت علمی در همه زمینه های نظامی، هوا و فضا ‌و علوم پزشکی و .... را شاهد هستیم و با هوش و ذکاوت بالای جوانان در تامین بسیاری از محصولات خودکفا شدیم.

وی در ادامه افزود: با تلاش‌های انجام شده ۳۶ واحد تولیدی صنعتی و ۵۸ واحد کشاورزی در استان احیا شدند و تعداد ۶ واحد که در تملک بانک ها بود بازگردانده شد و  ۲۳ واحد نیز ارتقا تولید داشت.

استاندار ایلام بیان داشت: از مجموع ۱۴۵ هزار  بشکه تولید نفت غرب کشور، حدود ۱۳۹ هزار بشکه نفت تولیدی مربوط به استان ایلام است   ولی پرونده مالیاتی در کرمانشاه بود که این پرونده پس از ۴۰ سال به استان ایلام برگشت داده شد که مبلغ قابل توجه‌ای از عایدات انتقال پرونده مالیاتی وارد استان می شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهلران از ۲۱ در سال گذشته به ۴۸ درصد رسیده است که امید بخش است و تعداد نیروی کار در این مجموعه از ۹۰۰ به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

وی اظهار کرد: فاز نخست ایستگاه پمپاژ برتش با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که علاوه بر تحت پوشش قراردادن یک هزار هکتار از اراضی منجر به اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر می‌شود. 

استاندار ایلام با اشاره به حضور در بین مردم دشت عباس دهلران افزود: عشق به ولایت و انقلاب ویژگی بارز مردم دشت عباس دهلران بود.

نماینده عالی دولت همچنین با اشاره به حضور در جشن برداشت گندم در جمع مردم موسیان، خاطرنشان کرد: در این جشن اعلام شد به دلیل بارش رحمت الهی، امسال در هر هکتار حدود ۶ یا ۷ تن گندم برداشت می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178422

مهمترین اخبار ایران و جهان: