نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 13:40

برخورد با پدیده سرقت به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح مبارزه با سرقت در استان، گفت: برخورد با پدیده سرقت به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: امروز برخورد با پدیده سرقت به مطالبه‌ای عمومی در جامعه تبدیل شده و و پلیس نیز خود را مکلف می‌داند با این پدیده که بر روح و روان آدمی تأثیر منفی فراوان گذاشته و به ناامنی دامن می‌زند قاطعانه برخورد کند.

وی با بیان اینکه طرح مبارزه با سرقت مدتی است که به صورت همه جانبه در کرمانشاه آغاز شده است، یادآوری کرد: خادمان مردم در مجموعه انتظامی استان کرمانشاه با همه توان و تجهیزات خود تلاش خواهند کرد که علاوه بر متوقف کردن روند افزایشی سرقت‌ها در آینده‌ای نزدیک آمار وقوع سرقت‌ها را کاهش دهند.

جاویدان تصریح کرد: در این طرح سارقان حرفه‌ای و مالخران اموال مسروقه که جرم آنها کمتر از افراد سارق نیست به شدت تحت کنترل پلیس قرار خواهند گرفت و با همراهی دستگاه قضائی به صورت قانونی و قاطعانه با آنها برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه سارقان و افراد مالخر در این استان حاشیه امنیت نخواهند داشت و اگر بخواهند به رفتار غلط خود ادامه دهند با سخت‌ترین واکنش‌ها روبرو خواهند شد، افزود: رسیدگی به امدادخواهی افرادی که اموالشان مورد سرقت قرار گرفته و تلاش برای به دست آوردن اموالشان از دیگر مواردی است که پلیس در طرح سراسری مبارزه با سرقت دنبال خواهد کرد.

وی همچنین به نقش مردم در کنترل و کاهش سرقت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: انتظاری که از شهروندان داریم این است بیش از گذشته مراقب اموال خود باشند و زمینه ارتکاب جرم را برای افراد سو استفاده گر فراهم نکنند.

جاویدان همچنین از تقویت گشت‌های سواره و پیاده برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد و بیان کرد: همکاران ما تلاش می‌کنند تا با شناسایی سارقان راه ارتکاب جرم را بسته و اجازه انجام اعمال مجرمانه به این افراد را ندهند.

رئیس پلیس کرمانشاه همچنین با اشاره به کاهش تصادفات نوروزی امسال به پدیده قاچاق و روند افزایش کشفیات اشاره کرد و گفت: موضوعی که در این خصوص باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد کنترل قاچاق سوخت است.

وی همچنین بر تقویت ایستگاه‌های بازرسی نیز تاکید کرد و گفت: این کار باعث می‌شود تا مجرمان نتوانند به راحتی ابراز و آلات جرم را جا به جا و به مکان‌های مورد نظر خود انتقال دهند.

جاویدان در پایان بر رعایت شئونات اسلامی در جامعه خصوصاً بحث حجاب تاکید کرد و گفت: هرچند اعتقاد داریم اگر تذکری نیز داده می‌شود باید با لحنی محترمانه صورت گیرد تا شأن افراد حفظ شود چرا که همین نرم خویی باعث اصلاح افراد خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117722

مهمترین اخبار ایران و جهان: