نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 20:43

مدرسه یاری در کنار مدرسه سازی مورد توجه مدیران قرار گیرد

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان گفت: آنچه باید مورد توجه مدیران اجرایی در کنار مدرسه سازی قرار گیرد مدرسه یاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس محمد حسین کمیلی عصر امروز در مراسم عملیات اجرایی یکصدوبیست و هشتمین مدرسه خیرساز در روستای چکر عطا بهلکه از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس اظهار کرد: کار نیک و پرداختن به فعالیت های خیرخواهانه باید از زمان کودکی در خانواده آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی در کنار مدرسه سازی موردتوجه خیرین قرار گیرد‌. در کنار مدرسه سازی باید مدیران اجرایی به امر مهم مدرسه یاری توجه کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی، خرید نوشت افزار مانند دفتر، کیف، خودکار و غیره برای خانواده های محروم بسیار سخت بوده و باید مدیران به این امر توجه کنند.

وی ادامه داد: مدرسه سازی، مدرسه یاری و مدرسه داری سه اصل مهم در مسیر اموزش و پرورش بوده که باید اهتمام جدی ورزید. در مدرسه داری باید این فعالیت را به مردم بسپاریم.

کمیلی گفت: اگر مدارس ما هیات امنایی شده و اداره ان به خانواده ها واگذار شود، مطمئنا والدین با دلسوزی در بهسازی و نوسازی فضای آموزشی تلاش خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: یکصدوبیست و هشتمین مدرسه تمام خیرساز شهرستان گنبدکاووس به همت خانم نیکوکار ساکن خارج از کشور طاهره قدیری کلنگ زنی شد.

عبدالقادر ظفر اظهار کرد: این مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۵۴۵ مترمربع در روستای چکر عطا بهلکه با اعتبار بیش از چهار میلیارد تومان احداث می شود.

وی تصریح کرد: همچنین تا پایان امسال مدرسه تمام خیرساز محمدی با احداث و تجهیز ۳۰ میلیارد تومان توسط نیکوکار طاهری با حضور وزیر اموزش و پرورش به بهره برداری می رسد.

گنبدکاووس با کمبود فضای آموزشی مواجه است

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: متاسفانه در شهر گنبدکاووس با کمبود فضای اموزشی مواجه هستیم و انتظار می رود نیکوکاران در این حوزه به ما کمک کنند.

مهدی دهرویه اظهار کرد: کار نیکوکاران زبان گویای ایجاد شادی و شور و نشاط در بین کودکان و دانش اموزان بوده و اینده دانش و علم نسل آینده مدیون این نیکوکاران است.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که در استان برگزار شد قرار است هم افزایی و تعامل خوبی برای ایجاد فضا هم برای پرورش معلمان و هم برای تحصیل دانش اموزان ایجاد شود تا بخشی از کمبودها جبران شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: نوع دوستی، محبت و انسان دوستی در بین مردمان ایرانی ریشه عمیق دارد.

خیر مدرسه ساز در این مراسم گفت: بیش از ۱۵ سال در خارج از کشور ساکن هستم و این مدرسه را بیاد پسر مرحومم نوید بهداد احداث میکنم.

طاهره قدیری اظهار کرد: هفته گذشته با مشارکت همسرم مدرسه ای در روستای قلمی از توابع شهرستان مینودشت کلنگ زنی کردیم.در گذشته هم مدرسه ای در روستای قره تپه احداث کردم و این بار اصرار داشتم در روستای اهل سنت مدرسه ای احداث کنم‌.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047013

مهمترین اخبار ایران و جهان: