نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 13:09

برگزاری دومین رویداد نمایشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

شهرکرد_رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد چهارم و پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ در شهرکرد برگزار می‌شود.

احسان قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد چهارمحال و بختیاری از سوی واحد نمایش حوزه هنری با همکاری کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان چهارم و پنجم اسفند ماه ۱۴۰۱ در شهرکرد برگزار می‌شود.

وی افزود: در دومین رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد چهارمحال و بختیاری ۳۳ گروه متقاضی بودند و پس از اجرای این ۳۳ گروه و بازبینی آثار در حین اجرا، ۱۰ گروه از این استان برای برگزاری دومین همایش استانی انتخاب شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد رشد و پرورش گروه‌های نمایشی نوجوان و جوان در مساجد استان است و تلاش داریم در طول سال با برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیروهای جوان و با استعداد هنرهای نمایشی را جذب و پرورش دهیم.

قائدی عنوان کرد: در دومین رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد از شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان آثار هنرمندان بچه‌های مسجد اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این رویداد سه اثر برتر برای معرفی به جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد معرفی خواهد شد و از گروه‌های برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اجراهای نمایش‌های این رویداد ۴ اسفند در دو باکس صبح و بعد اظهر طراحی شده و در اجراهای صبح نمایش‌های «چادر سفید» به کارگردانی، سمیه نفر، «دوستی ابدی» به کارگردانی، علی آقابابایی، «کوچه پشتی نیره خاتون» به کارگردانی مشترک مژگان فرخجور و صدیقه امانی، «چادر سفید» به کارگردانی حمیرا احمدی و رخت شور به کارگردانی فاطمه حیدری اجرا خواهد شد.

قائدی بیان کرد: همچنین نمایش‌های «خوان اول شاهنامه به خوان اول شاهنامه» به کارگردانی زهره خوانساری، «قدم نو» رسیده به کارگردانی نسیم سلطانی، «چادر سفید» به کارگردانی آتنا علی‌محمدی، «دختران مسجد روستایی ما» به کارگردانی فاطمه عباسی و «لیلا» به کارگردانی فاطمه جعفری اجرا خواهد شد.

وی افزود: در ۵ اسفند نیز ضمن برگزاری کارگاه آموزشی، منتخبین این رویداد در اختتامیه معرفی خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046057

مهمترین اخبار ایران و جهان: