نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 08:30

خبر خوب | خوش به حال بچه‌هایت، آقای کارگر/ وقتی ارتش ایران، بنی‌آدم اعضای یکدیگرند را معنا می‌کند

«خبر خوب»، یک ترکیب وصفی مفید و مختصری است که خوب در دهان می‌چرخد و خوب‌تر به دل می‌نشیند، اصلاً آدمیزاد با شنیدن و دیدن یک خبر خوب، احساس امنیت می‌کند. حال فکر کنید چه شود وقتی سرتیتر اخبار دنیا را در دهکده جهانی مرور کنید و ببینید که در کنار واقعیت‌های سخت و سیاه و تلخ، خوبی‌، موفقیت، شادی و سلامتی هم به وسعت زیاد با رعایت اصل سرعت و صحت و دقت مخابره می‌شود. این‌ها که گفتم برای اهل رسانه یک معنا دارد و برای اهل دل هزاران معنا.

گروه خبر خوب: «خبر خوب» یک ترکیب وصفی مفید و مختصری است که خوب در دهان می‌چرخد و خوب‌تر به دل می‌نشیند، اصلا آدمیزاد با شنیدن و دیدن یک خبر خوب احساس امنیت می‌کند. حال فکر کنید چه شود وقتی سرتیتر اخبار دنیا را در دهکده جهانی مرور کنید و ببینید که در کنار واقعیت های سخت و سیاه و تلخ، خوبی‌، موفقیت، شادی و سلامتی هم به وسعت زیاد با رعایت اصل سرعت و صحت و دقت مخابره می‌شود. این‌ها که گفتم برای اهل رسانه یک معنا دارد و برای اهل دل هزاران معنا.

 می‌دانیم تا رسیدن به آن نقطه عطف تاریخی و رها شدن از سیطره سیاهی ابررسانه ها راه زیاد است، اما چه باک که ما از سرزمین خود و زبان شیرین فارسی شروع کرده ایم، هر روز خبرهای خوب سراسر کشورمان را گلچین شده برایتان می‌گوییم و دلگرم به شماییم که هم مخاطبانمان هستید و هم خود، سوژه های سازنده اخبار خوب.

پس بی حرف پیش، این شما و این بسته خبر خوب اولین روز از آخرین ماه زمستان 1401: 

محاصره شدگان در برف و این ارتشی‌های دوست داشتنی

حرف از زمستان که می‌شود، برف و سرما هم پشت بندش می‌آید. ایران ما هم که چند وقتی است سپیدپوش شده و بساط انواع جشنواره برف و آدم برفی داغ داغ است، اما خب طبیعت همیشه روی خوشش را نشان آدم‌ها نمی‌دهد، بعضی وقت‌ها برف، غولی می‌شود و می‌افتد به جان ساکنان زمین. ارتباطات را قطع می‌کند و آدم‌ها را محاصره  و دقیقا به خاطر همین شرایط هموطنانمان در بخش‌هایی از  اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد روزگارشان به سختی افتاده، اما بد به دلتان راه ندهید که تنها نیستند و چند روزی است  برادران ارتش جمهوری اسلامی کنار آنها بوده‌اند. آنجا که از زمین راه به جایی نبرده اند از آسمان امداد رسانده‌اند و ساکنان روستاهای محاصره در برف را نجات داده‌اند.

خدا قوت بلند و رسا نثار شما ارتشی‌های دوست داشتنی وطن. 

 

بنی آدم اعضای یکدیگرند به روایت تصویر

اگر فکر کردید ناملایمت زمستان تمام شده شما را با واقعیت زلزله تنها می‌گذارم، هزاری هم علم پیشرفت کند زمان دقیق زمین لرزه را نمی‌توان  محاسبه کرد. انرژی‌های درون زمین جمع می‌شوند، یک جا سر از خاک بر می‌دارند و زمین و زمان را می‌لرزانند، لرزشی که جان‌ها می‌گیرد و ویرانی به بار می‌آورد و ما به نام زلزله می‌شناسیمش. واقعه‌ای که این روزها «خوی» در ایران و چند شهر در ترکیه و سوریه دچارش شده‌اند، زلزله، خبر خوبش کجا بود؟ چرا کامتان را تلخ کردم؟ طوری نیست فقط کافی است باور کنید از دل بحران ها، شگفتی خلق می‌شود، محبت، خلاقیت، مهربانی، مودت. این‌ها شعار نیست عین واقعیت است به تصاویر این روزها که از خوی می رسد نگاه کنید، چقدر همه یک همدلند برای کمک و دست به دست دادن، تازه این کمک‌ها فقط مردمی و مختص به مرزهای کشورمان نیست، ارتش جمهوری اسلامی ایران این ایام کاری کرده کارستان. در کنار کمک به محاصره شدگان برف، بیمارستانی صحرایی در ترکیه برپا کرده، تماشایی. از فوریت‌های پزشکی، بستری، اتاق عمل، آزمایشگاه گرفته تا مراقبت‌های ویژه، همه چیزش تکمیل است.

56 نفر دکتر، پرستار، جراح مغز، متخصص اتاق عمل و متخصص اطفال و پیراپزشکی را دور هم جمع کرده تا مرهمی باشد بر دردهای همسایگان خود که خانه و خانواده هایشان را از دست داده‌اند. انگار کن بنی آدم اعضای یکدیگرند را به تصویر کشیده‌اند. این هم یک خبر خوب از دل سیاهی و غم، نوش جان تک تک‌تان.

حکم صادر شد؛ کمک به زلزله‌زدگان به جای حبس

از ارتشی‌ها گفتیم، بد نیست کمی از هم قاضی‌ها بگوییم. آنها که مشق قضاوت کرده‌اند و زندگی‌ها به حکمشان گره خورده. گاهی اوقات قاضی های محترم کشورمان از دل بند و تبصره و سفت و سخت قانون‌ها، در حوزه اختیاراتشان یک نرم خویی خوشایند و خلاقانه پیش رویمان می‌گذارند که بس شنیدنی است. مثلا یک قاضی دادگاه کیفری بندر امام خمینی (ره) خوزستان آمده و  فردی را که برای بار دوم به علت رانندگی بدون گواهینامه احضار شده، به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.  رئیس دادگاه مستند  به موادی از قانون، حکم داده این فرد خاطی به جای حبس  ۸۰۰ هزار تومان به پویش «بانو»، برای کمک به زلزله‌زدگان خوی بپردازد. یک حکم تمیز و درست درمان که صادر و اجرا شد. تا باشد از این اختیارات تا باشد از این قاضی‌ها.

خوش به حال بچه هایت آقای کارگر فهیم

«من کارگرم،می‌تونم کمک کنم به ساخت کتابخونه؟ اول صبح رفتم خرید سنگ برای «خانه بلوط» که در یک روستا می سازیم برای کودکان و نوجوانان. کارگر قرار بود سنگ ها را بار بزند، گفتم محکم بچین که نشکند. گفت برای چه می‌خواهید، گفتم می‌خواهیم کتابخونه بسازیم. گفت: اُجرت کار امروز را نمی‌گیرم.

این ها را آقا «اسماعیل آذرنژاد»،  طلبه بهبهان می‌گوید که خودش داستانی دارد بلند بالا، به موقع تعریفش می‌کنیم، فقط در همین حد بدانید محبوب قلب بچه های دهدشت است و روستا به روستا می رود و برای بچه ها قصه می‌گوید و کتابخانه می سازد. حال، او که خود خبر خوب سیار است، چشمش آقای کارگر دریا دل را گرفته که تا فهمیده می خواهند برای بچه ها کتابخانه بسازند دلش لرزیده و خواسته کمک کند. چه می دانیم شاید کل پولش همان دستمزد روزانه اش بوده و رویش حساب کرده بوده، شاید بچه که بوده آرزوی کتابخانه‌ای داشته ، شاید عاشق خواندن و نوشتن بوده و نتوانسته تحصیلاتش را تمام و کمال ادامه دهد، ولی چقدر قشنگ نداشته هایش را با دارایی کمش تقدیم نسل آینده کرده. به او غبطه بخورید هم حق دارید که به راستی معلمی است برای خودش. خوش به حال بچه هایت آقای کارگر فهیم که چنین پدری دارند و چنین تکیه گاهی.

 

ساخت ویلچر با الیاف کربن

تا اینجای کار از همدلی ارتشی‌های برای مردم زلزله زده و قاضی خوش ذوق تبدیل حبس به کمک و یک آقای کارگر فهیم که برای ساخت کتابخانه داوطلب شد گفتیم. بیایید حسن ختام بسته خبری‌مان از یک بومی سازی جذاب حرف بزنیم. انگار همین دیروز بود یک روز از ماه های سال 95 ، جانبازی عزیز از سنگینی صندلی های چرخدار به  شرکت دانش بنیان در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گلایه کرد.

آنها هم دست به کار شدند با بهره گیری از  الیاف کربن، بالاخره توانستند صندلی چرخداری بسازند که آنقدر سبک است که خود فرد بتواند آن را جا به جا کند و در ماشین قرار دهد و نیازی نباشد از فرد دیگری بخواهد کمک بگیرد. فکرش را بکنید صندلی های چرخدار که جای پای بسیاری از جانبازان و دارای معلولیت‌هاست اینقدر تر و فرز شود و کار راه انداز. تازه صفر تا صدش هم در کشور خودمان  تولید شده باشد.

چطور روز قیامت، قلبمان شاد شود

«هرکه اندوه و مشکلی از مومنی برطرف کند، خدا روز قیامت قلب او را شاد می‌کند.» این را امام رضا جان علیه السلام می‌گوید، همانی که این روزهای سخت از خوی تا ترکیه مردمان سرزمین‌مان آن را جامه عمل پوشاندند و چه خوب است این خوبی‌ها را به انجام رساندن و دیدن آن هم غم. 

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1045513

مهمترین اخبار ایران و جهان: