نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 21:17

میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد

بندرعباس - مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت: باتوجه به رشد قابل توجه سفر به هرمزگان در ۲ ماه آخر سال نسبت به سایر استان‌ها، میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی فاطمی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان بیان داشت: این وضعیت در سال‌های گذشته هم وجود داشته است اما رشد آن در سال‌جاری برای ما نیز عجیب و بی‌سابقه بود. افزایش سفر به مناطق جنوبی به‌خصوص هرمزگان در ۲ ماه آخر سال را با نزدیک به ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته شاهد بودیم که پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تداوم داشته باشد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی یادآورشد: با این روند افزایش مسافران ضریبِ اشغال مراکز اسکان در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان وبلوچستان و خوزستان که از مقصدهای اصلی سفر هستند، برای نوروز به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

فاطمی اضافه کرد: پیشنهاد تعطیلی قبل از نوروز داده شده است که موافقت نشد؛ بنابراین تعطیلی غیررسمی نخواهیم داشت اما سفرها با توجه به اعیاد پیش‌رو زودهنگام آغاز شده و مردم سفرهای خود را آغاز کرده‌اند.

دبیر ستاد خدمات سفر کشور اشاره کرد: دبیرخانه ستاد خدمات سفر از ۱۶ اسفندکار خود را در استان‌ها آغاز خواهند کرد و گزارش‌ها از این روز ارسال می‌شود که همه باید آمادگی حجم بالای سفرها را داشته باشیم و بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

فاطمی ادامه داد: ۱۲ هزار اتوبوس در تعطیلیهای نوروز خواهیم داشت که سال گذشته تعدادشان بیشتر بود، اما در زمینه حمل و نقل دریایی وضعیت رو به بهبود بوده و اتفاق‌های خوبی نیز رخ داده است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزرات راه شهرسازی و گردشگری در سال گذشته منعقد شد که اتفاق خوبی در حوزه گردشگری دریایی رخ داد و انتظار مردم این است بتوان یک شناور بزرگ تفریحی در ساحل داشته باشیم که در نوروز امسال بتوانند استفاده کنند.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری و اداره کل بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که ترافیک و موارد خاصی که در تعطیلی‌های گذشته رخ می‌داد، روی ندهد.

دبیر ستاد خدمات سفر کشور افزود: ورودی شهر بندرعباس مورد توجه قرار گیرد، چرا که ۶۰ درصد حوادث جاده ای کشور در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که استقرار کمپ با همکاری پلیس و هلال احمر و اورژانس می‌تواند توقفی ایجاد کرده و مانع تصادفات شود.

پیش‌بینی میزبانی هرمزگان از ۶ میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی

استاندار هرمزگان نیز در این نشست با توجه به اینکه هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی کشور معرفی شده است، پیش بینی کرد: در ایام نوروز امسال شاهد حدود پنج تا ۶ میلیون مسافر نوروزی در استان باشیم.

مهدی دوستی افزود: بیشتر این سفرها با هدف گردشگری دریایی و بازدید از جزایر به هرمزگان انجام می‌شود که بر همین مبنا تمهیدات لازم اندیشیده شده و با اضافه شدن شناورهای جدید، تعداد صندلی‌ها افزایش یافته و در خصوص ایمنی شناورهای سابق نیز سخت گیرانه اقدام کردیم تا سفرها با امنیت کامل انجام شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی اماکنی که به صورت آزاد و بوم گردی مسافرپذیر هستند نیز صورت گرفته و افراد متقاضی برای اسکان مسافران باید در همین قالب خدمات دهند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: برای ایجاد امکانات گردشگری در جزایر استان برنامه‌ریزی شده که حجم قابل توجهی از تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در فرصت باقی مانده منتقل می‌شود.

دوستی، نظارت کامل بر بازار و نحوه خدمات رسانی به مسافران را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این خصوص باید تذکر در نظارت و کیفیت بالای خدمات دهی به مسافران داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075413

مهمترین اخبار ایران و جهان: