نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 22:30

تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است

خلخال- مدیرکل انتظامی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: تاکنون هیچ تصمیمی بر تعطیلی مدارس به خاطر مسمومیت‌های اخیر در استان اردبیل گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محبوبی‌پور شامگاه یکشنبه در جریان بررسی آخرین وضعیت مسمومیت دانش‌آموزان در خلخال اظهار کرد: به غیر از ۲ دانش‌آموز که دارای بیماری زمینه‌ای بودند، بقیه دانش‌آموزان مسموم شده در مدرسه خلخال از بیمارستان مرخص شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی تصریح کرد: در چند مدرسه استان که با موضوع شبه مسمومیت روبه‌رو بودیم، هیچ اتفاق خاص برای دانش‌آموزان نیفتاده و بیش از ۹۵ درصد این دانش‌آموزان از بیمارستان و مراکز درمانی ترخیص شدند.

مدیرکل انتظامی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: همچنان بررسی‌ها و رصد اطلاعاتی و امنیتی دقیق در کنار فعالیت متخصصان بهداشت و درمان در حال انجام است تا نتایج جدید به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شده و جلوی توطئه‌های دشمنان در بر هم زدن آرامش روحی، روانی مردم گرفته شود.

محبوبی‌پور از تلاش کادر بهداشتی و درمانی در چند روز اخیر برای ارائه خدمات به مسموم‌شدگان واحدهای آموزشی قدردانی کرد و افزود: در این زمینه اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های رسمی انجام می‌شود و ما انتظار داریم خانواده‌ها به شایعات و مباحث غیرعلمی مطرح شده از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی توجهی نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس تا پایان سال گرفته نشده و اگر مواردی هم باشد از طریق آموزش و پرورش و دستگاه‌های ذیربط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل انتظامی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل اضافه کرد: ما به صورت دقیق مسائل و موضوعات را در این حوزه رصد می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا دغدغه‌های خانواده‌ها را کاهش داده و بستر توسعه علمی و پیشرفت‌های کشور را به رغم چشم طمع دشمنان ادامه داده و با اقتدار علمی عزت و عظمت خود را ثابت کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075513

مهمترین اخبار ایران و جهان: