نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 21:06

دستور رئیس‌کل دادگستری استان سمنان به مسؤولان قضایی/ شعب ویژه مسأله بدحالی دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنند

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان به مسؤولان قضایی این استان دستور تا در شعب ویژه مسأله بدحالی دانش‌آموزان را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبدالبهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با تبریک فرارسیدن میلاد وعده صادق الهی، یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عج) از صدور دستور به مسؤولان قضایی استان برای شناسایی و تشکیل پرونده اشخاصی که به هر نحوی در موضوع بدحالی دانش‌آموزان دخالت دارند، خبر داد.

وی افزود: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و جامه عمل پوشاندن به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضا در موضوع بروز حوادث بدحالی دانش‌آموزان، به رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب مراجع قضایی استان سمنان دستور داده شد تا در جهت شناسایی و دستگیری مباشر، مسبب و هر شخصی که به نحوی در این موضوع دخیل بوده، با تشکیل پرونده‌های قضایی خارج از نوبت رسیدگی کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در این دستور تأکید کرد: مسؤولان قضایی استان به دستگاه‌های امنیتیو انتظامی اعلام کنند تا ضمن افزایش تعداد گشت‌های ویژه و تخصصی ثابت و سیار در اطراف مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی، رصد حفظ امنیت فضای روانی جامعه را پیگیری کنند.

عبداللهی بیان کرد: مسؤولان امر چنانچه در موضوع بدحالی دانش‌آموزان، با التهاب‌افکنی و دروغ‌پراکنی برخی از رسانه‌ها یا جراید مواجه شدند، مراتب را به مراجع قضایی ارائه کنند تا در شعب ویژه و خارج از نوبت رسیدگی قانونی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اتهام مباشران، مشارکت‌کنندگان و مسببان بدحالی دانش‌آموزان، «افساد فی‌الارض» است و چنانچه سوءنیت و همراهی آنان با دشمنان احراز شود، مجازات اشد در انتظارشان خواهد بود و در غیر این صورت، در قبال آنان اغماضی اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان افزود: دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قصد دارند تا با تضعیف دستاوردهای کشور و سوءاستفاده از شور و هیجان و ناآگاهی برخی از جوانان و افراد، عزم راسخ و غیرت مردم این مرزوبوم را خدشه‌دار کنند.

عبداللهی بیان کرد: دشمنان در جنگ ترکیبی ایام اخیر با تلاش‌های نافرجام سعی در ضربه زدن به اقشار مختلف جامعه را با هر روشی دنبال کرده تا به اقتدار و بصیرت مردم برای نیل به اهداف شوم خود آسیب بزنند.

وی بیان کرد: دشمنان به لطف خداوند متعال و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی با برخورد سخت و عبرت‌آموزی روبه‌رو شده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: آحاد جامعه و به‌ویژه والدین دانش‌آموزان اطمینان خاطر داشته باشند که دستگاه قضایی استان، استقرار نظم و امنیت پایدار جامعه را وظیفه خود می‌داند.

عبداللهی‌ گفت: دستگاه قضایی در موضوع بدحالی دانش‌آموزان، در برخورد قاطع و قانونی با برهم‌زنندگان امنیت اجتماعی و سلامت جسمی فرزندان بی‌گناه و معصوم مردم دغدغه‌مند و حساس بوده و به‌صورت جدی و بی‌وقفه علل و عوامل دخیل در موضوع بدحالی را پیگیری می‌کند و بدون مماشات، سزای عمل مذبوحانه مجرمان را خاتمه خواهد داد.

پایان پیام/2249/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1082057

مهمترین اخبار ایران و جهان: