نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 15:20

باید با ابتکار و کار کارشناسی مناسب آمار تلفات تصادفات کاهش یابد

قزوین- استاندار قزوین گفت: برای امسال باید با ابتکار و کارشناسی و با یک اقدام تبلیغی مناسب و همکاری نیروی انتظامی و گروه‌های جهادی آمار تلفات تصادفات کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر شنبه در جلسه شورای راهبری ترافیک استان قزوین اظهار داشت: موضوع تصادفات رانندگی به ویژه تصادفاتی که منجر به تلفات می‌شوند موضوعی است که اهمیت آن به دلیل مطرح بودن جان انسان‌ها قابل انکار نیست و باید در دستور کار ویژه قرار بگیرد.

وی افزود: آمارهایی که اخیراً توسط مراجع رسمی استخراج شده نشان دهنده این است که به ازای هر فوت ثبت شده، هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت مالی به کشور وارد می‌شود و هفت تا ۹ درصد تولید ناخالص داخلی کشور متأثر از تصادفات رانندگی است.

استاندار قزوین اضافه کرد: موضوع تصادفات متأثر از یک متغیر نیست و متغیرهای مؤثر برای این موضوع زیاد است و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت و اقدامات لازم را باید با واقعیت‌های موجود انجام داد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: مانند سال قبل از ظرفیت گروه‌های جهادی به طور قطع استفاده خواهیم کرد و با مسئولیت دفتر فنی استانداری باید اقدامات لازم انجام شود، البته در زمینه کاهش تصادفات این موضوع اصل نیست و در حد و اندازه خود تأثیر دارد.

وی افزود: برای امسال جریمه عدم رعایت فاصله طولی باید به عنوان ابتکار استان مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد و با یک اقدام تبلیغی مناسب و همکاری نیروی انتظامی و گروه‌های جهادی اجرایی شود تا آمار تلفات تصادفات کاهش یابد.

اعلایی گفت: بر اساس آمار کمیته مدیریت سوانح رانندگی کشور، نقش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کاهش تصادفات بسیار مهم است و به همین دلیل برای نقاط حادثه خیز باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: نقاط پرحادثه استان قزوین بیشتر در مسیرهای اصلی قرار دارد و برای کاهش تصادفات در این نقاط باید از ظرفیت‌های بخش دولتی هم استفاده کرد و در این نقاط برنامه‌های جذاب فرهنگی و پذیرایی مختصر هم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: برای داخل شهر نشستی با راهور، شهرداری، معاونت عمرانی و دستگاه‌های نظارتی برگزار شود تا در صورت صلاحدید و کارشناسی دقیق طرح زوج و فرد هسته اصلی شهر در روزهای منتهی به نوروز اجرا شود.

وی افزود: پیاده راه کردن هسته تاریخی و مرکزی شهر هم از دیگر نکاتی است که می‌تواند از طرفی منجر به باز شدن گره‌های ترافیکی و از طرفی هم منجر به فعال شدن فعالیت‌های اقتصادی آن منطقه شود و این موضوع هم باید در دستور کار قرار گیرد.
@ostan_qz_ir

منبع: مهر
شناسه خبر: 1056413

مهمترین اخبار ایران و جهان: