نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 17:45

لزوم ارتقای سطح آگاهی جامعه در مورد آثار سومصرف مواد مخدر

آستارا- دادستان آستارا با اشاره به فعالیت سه کمپ اعتیاد در آستارا گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه در مورد آثار سومصرف مواد مخدر لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر همدمی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از کمپ‌های اعتیاد شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد و مقابله با معتادان علاوه بر مراکز مشاوره در کمپ‌های میان مدت اقامتی این شهرستان که زیر نظر اداره بهزیستی فعالیت می‌کنند، پیگیری می‌شود.

دادستان آستارا افزود: معتادان به مواد مخدر حسب تقاضای خودشان، تقاضای خانواده آنها یا با تشخیص مقام قضائی در صورت ارتکاب به جرایم، در این مراکز ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: سه کمپ ترک اعتیاد و چهار مرکز مشاوره هر یک ماهانه حدود ۳ نفر را پذیرش و نسبت به ارائه خدمات مورد نظر در دوره‌های ۲۱ الی ۲۸ روزه اقدام می‌کنند که در موارد خاص با تشخیص پزشک تا ۴۰ روز نیز افزایش می‌یابد.

همدمی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۰ نفر مددجو در این مراکز نگهداری می‌شوند که درمان آنها پس از طی مراحل مختلف سم زدایی، تشکیل کلاس‌های بهبود و مشاوره، گفتار درمانی و سایر روش‌های مجاز قانونی با رعایت نکات و ضوابط بهداشتی تحت نظر پزشک و دادستانی انجام می‌گیرد.

وی به تغییرات مرتبط با مواد مخدر، قاچاق و اعتیاد و نقش خانواده‌ها بویژه در جلوگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: لزوم ارتقای سطح آگاهی جامعه در مورد آثار سو مصرف مواد مخدر و اطلاع رسانی بیشتر از سوی نهادهای فرهنگی بخصوص رسانه‌ها ضرورت دارد.

دادستان آستارا با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت از معتادان گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای تسهیلات اشتغال و پرداخت حق بیمه بهبودیافتگان از جمله اقدامات دولت برای حمایت از معتادان در راستای بازگرداندن آنها به جامعه جلوگیری از بازگشت دوباره به سمت اعتیاد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036513

مهمترین اخبار ایران و جهان: