نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 18:32

مردم مهم ترین منبع قدرت ایران اسلامی هستند

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایمان به خدا، علم، فناوری و مردم مهم‌ترین منابع قدرت ایران اسلامی به‌شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری صبح دوشنبه در اولین همایش استانی وابسته به اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با بیان اینکه ایران اسلامی الگوی جدیدی از نظام مبتنی بر ایمان نیروهای مردمی را به جهان عرضه کرد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نشان داد که با تکیه بر ایمان به خدا و برخورداری از حمایت و پشتیبانی مردم می‌توان به پیشرفت‌های بزرگی دست یافت و در برابر استکبار جهانی مقاومت و پایداری کرد.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا ابهام ایجاد کند و نقاط قوت نظام اسلامی را نقاط ضعف جلوه دهد و برگزاری چنین همایش‌هایی در راستای ابهام‌زدایی، روشنگری و بصیرت‌افزایی بسیار مؤثر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب برگرفته از اندیشه‌های اسلام و قرآن است ادامه داد: همان‌طور که اسلام برای دفاع از جان، مال، ناموس و آبروی پیروان خود اصول دفاعی دارد، برای دفاع از هویت دینی، ملی و انقلابی خود نیز دارای اصول و قواعدی است که همین موضوع در اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب نیز پررنگ است.

حیدری با اشاره به اینکه دفاع دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصول دفاعی اسلام به درستی تفسیر و تبیین شده است ازهمین‌رو نظام اسلامی خود را در برابر زورگویان و ستمگران مجهز کرده و با مقاومت و پایداری در مسیر آرمان‌های خود تلاش دارد تفکرات خود را جهانی کند.

حیدری با بیان اینکه در سال‌روز عملیات غرورآفرین والفجر هشت قرار داریم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات بزرگ گفت: عملیات والفجر هشت عملیاتی بود که بسیاری از ژنرال‌های جهان از تحلیل آن ناتوان ماندند، البته در دوران دفاع مقدس و پس از آن در جبهه مقاومت نظیر چنین صحنه‌های حماسه‌آفرین بسیار شکل گرفت و این نشان می‌دهد قدرت ایران اسلامی تنها به تجهیزات نظامی آن نیست بلکه تکیه بر قدرت ایمان مردم دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ایمان به خدا، علم، فناوری و مردم مهم‌ترین منابع قدرت ایران اسلامی به‌شمار می‌رود و برای دنیای بی‌رحم سرمایه‌داری این یک مدل جدید است.

وی در ادامه به موفقیت‌های کشور در حوزه دفاعی و نظامی اشاره کرد و گفت: به برکت اتکا به توان داخل و متخصصان داخلی، امروز پهپادها، موشک‌ها و توان نیروی زمینی کشور را در جایگاه محکمی قرار داده است.

حیدری تاکید کرد: انقلاب اسلامی علاوه‌بر دستاوردهای نظامی، موفقیت‌های بسیاری در خدمات‌رسانی به مردم کشور و استان داشته است بطوری‌که در حال حاضر خدماتی نظیر آب، برق و گاز به دورترین نقاط کشور و این استان گسترش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036613

مهمترین اخبار ایران و جهان: