نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 22:52

راه‌اندازی رینگ بارانداز ریلی تحول بزرگی در حمل کالا ایجاد می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به اقدامات انجام شده در شهرک صنعتی از جمله رینگ بارانداز ریلی مسیر شرق به غرب و درآمد قابل توجهی که ترانزیت کالا در بر خواهد داشت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این مسیر ترانزیتی برای کشورهای همسایه هم برای حمل کالا در این مسیر ایجاد انگیزه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن کوشش تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در حاشیه جلسه مشترک کمیسیون‌های هماهنگی بانک‌های استان با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران به سفر خود به استان زنجان با هدف بازدید از پروژه‌ها و بررسی وضعیت پروژه‌های صنعتی اشاره و اظهار کرد: در این سفر بازدیدهایی از واحدهای نمونه استان از جمله یک پروژه عظیم و ارزشمند در سطح ملی که خود تحول در زنجیره تولید پوشاک محسوب می‌شود انجام شد که با تماس‌های برقرار شده با مسؤولان کشوری، امیدوارم مشکلات این واحد در اسرع وقت حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور با تاکید بر سرمایه‌گذاری قابل توجه انجام شده در واحدهای تولیدی از جمله سرجین بافت که تکمیل کننده زنجیره تولید در صنعت پوشاک است، افزود: ارائه این نوع سرمایه‌گذاری‌ها که 70 میلیون یورو بوده است، در سطح جامعه بیانگر اعتماد سرمایه‌گذاران است که باید مورد توجه قرار گیرد، بنابراین باید هر چه زودتر مشکلات آن حل شود.

وی بر ضرورت توجه جدی به فعالیت‌های اقتصادی زیرساختی از جمله توجه جدی به فعالیت اقتصادی فرودگاه زنجان تاکید کرد و گفت: گویا در این راستا حمل هوایی محصولات کشاورزی که مورد توجه کشورهای همسایه است مد نظر قرار گرفته است.

کوشش‌تبار به اقدامات انجام شده در شهرک صنعتی از جمله رینگ بارانداز ریلی مسیر کریدور شرق به غرب و درآمد قابل توجهی که ترانزیت کالا در بر خواهد داشت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این مسیر ترانزیتی و ارتباط آن با کردیدور شمال به جنوب، برای کشورهای همسایه هم برای حمل کالا در این مسیر ایجاد انگیزه خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور با تاکید بر ایجاد تحول در حوزه برنامه‌ریزی استان در حوزه دانش بنیان‌ها ادامه داد: در حال حاضر استان زنجان ۹۵ شرکت دانش بنیان فعال دارد که بیانگر توجه به این حوزه در استان است.

وی همچنین به اقدامات انجام شده برای ساماندهی صنایع دستی در ورودی شهر زنجان با ایجاد نمایشگاه دائمی اشاره و تصریح کرد: فعالیت در این حوزه ضمن داشتن فایده در جنبه اقتصادی و مفید بودن برای فعالان حوزه صنایع دستی، به ایجاد فضای مفرح برای گردشگران و مردم زنجان خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1068957

مهمترین اخبار ایران و جهان: