نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 20:23

تاکید امیر قطر بر ادامه حمایت ها از ترکیه

امیر قطر که پس از وقوع زلزله شدید در جنوب ترکیه به این کشور سفر کرده است، گفت که روابط استراتژیک میان دو کشور را در دیدار با اردوغان مورد بحث و بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شیخ تمیم بن حمد ثانی امیر قطر گفت که در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

بر اساس بیانیه ای که دیوان امیری قطر صادر کرده است، شیخ تمیم در دیدار با رئیس جمهوری ترکیه با این کشور اعلام همبستگی کرده و جان باختن هزاران نفر از شهروندان این کشور در زلزله شدید را تسلیت گفته است.

وی با تاکید بر ادامه حمایت‌ها از ترکیه برای پشت سر گذاشتن بحران ناشی از وقوع زلزله شدید در جنوب این کشور، گفت: در دیدار با اردوغان در جریان آخرین پیامدهای فاجعه زلزله قرار گرفتم و ما حمایت و همبستگی خود را با برادرانمان برای پشت سر گذاشتن پیامدهای این فاجعه اعلام می‌کنیم.

گفتنی است، رئیس‌جمهور ترکیه و امیر قطر امروز در کاخ ریاست جمهوری وحیدالدین استانبول دیداری غیرعلنی داشتند. این دیدار به عنوان بخشی از سفر کاری یک روزه امیر قطر به ترکیه انجام شد؛ او اولین رهبر از کشوری خارجی است که پس از وقوع زلزله شدید در جنوب ترکیه به این کشور سفر کرده است.

روز دوشنبه گذشته زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و ساعاتی بعد پس لرزه شدیدی در مقیاس ۷.۶ ریشتر به وقوع پیوست؛ فاجعه‌ای که باعث خسارات جانی و مالی زیادی در دو کشور شد.

این در حالی است که از زمان وقوع این حادثه تاکنون کشور قطر ضمن ارسال کمک‌های خود به ترکیه، خطی هوایی بین دو کشور ایجاد کرد تا ارسال کمک ها به زلزله‌ زدگان ترکیه‌ ای آسان‌ تر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034813

مهمترین اخبار ایران و جهان: