نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 09:38

عرضه مرغ با قیمت کمتر از نرخ مصوب/ مشکلی در تامین مرغ شب عید نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در تامین مرغ شب عید در استان مشکلی نداریم، گفت: در حال حاضر آن چیزی که در بازار به فروش می‌رسد، اختلاف ۱۰ الی ۱۲ هزار تومانی را شاهد هستیم، بنابراین عرضه مرغ کماکان کمتر از نرخ مصوب است.

محمد علی صادقی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۳میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری استان انجام شده است، اظهار داشت: این تعداد جوجه ریزی در ۲۲۶ واحد مرغداری فعال استان انجام شده که ظرفیت این تعداد واحد به طور میانگین ۲۸ هزار قطعه است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از این تعداد جوجه ریزی در حدود ۴۳ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است، تصریح کرد: سال گذشته از ۲۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی نزدیک به ۴۷ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار شد.

وی با اشاره به اینکه در استان تقریبا ۱۰ واحد به صورت یک دوره در سال جوجه‌ریزی داشتند، افزود: این واحد‌ها نیمه فعال هستند و ما در استان واحد صد در صد غیر فعال نداریم.

صادقی در رابطه با تامین مرغ شب عید استان گفت: خوشبختانه در تامین مرغ  شب عید در استان مشکلی نداریم، و حتی در این زمینه تولید مازاد بر نیاز استان است و به استان البرز و تهران هم صادر می‌شود.

صادقی با اشاره به تامین نهاده‌های واحد‌های استان گفت: به اندازه کافی نهاده تامین شده است و از آنجایی که خرید نهاده دامی به صورت سیستمی و سامانه‌ای است، در هر واحدی که جوجه ریزی انجام می‌شود به صورت سیستمی نهاده به واحد تخصیص پیدا می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه قیمت مرغ مصوب شده کیلویی ۶۳ هزار تومان است، افزود: آن چیزی که در بازار به فروش می‌رسد، اختلاف ۱۰ تا ۱۲ هزار تومانی را شاهد هستیم، بنابراین عرضه مرغ کماکان کمتر از نرخ مصوب است.

وی با بیان اینکه میزان عرضه بالاست و مصرف به اندازه عرضه نیست، خاطر نشان کرد:  مرغداران از این بابت ضرر می‌کنند، چون پایین‌تر از قیمت تمام شده عرضه می‌شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1035357

مهمترین اخبار ایران و جهان: