نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 12:41

اجرای طرح آرامش بهاری در ۹۰ بقیه استان قزوین

قزوین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی امسال با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان به‌صورت مشترک در ۹۰ بقعه استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: باید بین کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و کارآمدی مسئولین در نظام جمهوری اسلامی تفاوت قائل بشویم

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی امسال با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان به‌صورت مشترک برگزار می‌شود، افزود: این طرح مشترک از ۲۵ اسفند در ۹۰ بقعه آغاز شده و تا دوم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در این طرح نمازهای جماعت، خیمه‌های معرفت، برپایی مناسک شب‌های قدر، جشن کریم اهل‌بیت، جز خوانی و محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت، ویژه‌برنامه سحر تلویزیون، مناجات خوانی امامزاده آمنه خاتون (س) و اعزام ۳۰ روحانی مبلغ از جمله برنامه‌های این طرح است.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر در این اداره کل تأکید کرد: ۳۵ میلیارد تومان از محل موقوفات متصرفی و از محل متولیان غیرمتصرفی در حوزه فرهنگی و اجتماعی اجرای نیت شده و ۱۱۶ درصد از برنامه محقق شده است.

حجت‌الاسلام مجیدی اضافه کرد: در حوزه کمک به تأمین و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه ۲۰۰ مسجد و بقعه با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای سال آینده بازسازی و مرمت ۲۵۰ بقعه و مسجد با اعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: ۲۶ محفل انس با قرآن کریم در ۲۶ نقطه استان قزوین و با حضور سه قاری بین‌المللی در ماه رمضان برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: از ابتدای شکل‌گیری سازمان ثبت اسناد و املاک در استان قزوین تا سال ۹۹ تنها ۱۲۲ موقوفه در استان قزوین صاحب سند رسمی شده بودند اما در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۲ موقوفه و در سال جاری نیز ۵۸ موقوفه سنددار شده‌اند.

وی اضافه کرد: در تعداد سند بعد از استان کردستان دومین استان کشور هستیم و درحالی‌که قزوین تنها یک درصد مساحت کشور را دارد، در مساحت سند سومین استان کشور هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: تبدیل به احسن یکجای زمین موقوفات در شهرهای خاکعلی و بیدستان انجام شده و امیدواریم با کمک شهروندان و مسئولین این مشکل به‌زودی به‌طور کامل حل شود.

وی ادامه داد: اگر در قزوین اراده‌ای باشد می‌توان از محل درآمد موقوفات بالغ‌بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اشتغال و تولید ایجاد کرد

این مسئول در پایان یادآور شد: احیای سرای چروک بازار قزوین، شهرک تولید محتوا، مرکز نوآوری برای تخصص‌های مختلف و طرح اصلاح پروژه چهارانبیا و دولت‌خانه با کمک میراث فرهنگی و گردشگری در دستور کار است

منبع: مهر
شناسه خبر: 1098857

مهمترین اخبار ایران و جهان: