نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 17:43

جلوگیری از فساد با ساماندهی غرف بوستانها

عضو شورای شهر تهران گفت:ساماندهی غرف بوستان‌ها به شفاف سازی و ایجاد درآمد پایدار در شهر تهران کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره بررسی بند ۹ ذیل تبصره ۱ بودجه شهرداری تهران، در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: از یکسال پیش برغم مخالفت برخی افراد پیگیر ساماندهی غرف بوستان‌های شهر تهران تحت عنوان احصا و تمرکز وجوه مال الاجاره حاصل از غرف واقع در اماکن و بوستان‌های سطح شهر تهران بودیم.

وی افزود: در نهایت امروز در صحن شورای شهر موفق شدیم، با تبصره‌ای غرف و مکان‌های تجاری داخل بوستان‌ها را ساماندهی کنیم.

وی افزود: در یکسال گذشته معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برآوردی را احصا کرده که با این تبصره لایحه بودجه تکلیف قانونی برای تسریع در انجام این فرایند و ساماندهی اتفاقاً می‌افتد.

پیرهادی با بیان اینکه ساماندهی غرف بوستان‌ها به شفاف سازی و ایجاد درآمد پایدار در شهر تهران کمک خواهد کرد، گفت: این غرف پیش از این متولی مشخصی نداشته و در نقاط مختلف شهر وجود داشته که مقرر گردید زیر نظر یکی از شرکت‌ها یا سازمان‌های شهرداری تهران، ساماندهی شوند و بر این اساس صدها میلیارد تومان از درآمد شهر که مغفول مانده بود، اکنون به طور شفاف‌تر و دقیق‌تر به خزانه شهرداری واریز خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این خصوص سامانه‌ای برای اطلاعات دقیق این غرف و کیوسک و نحوه واگذاری و جزئیات آن ایجاد و جزئیات در این سامانه بارگذاری می‌شود.

وی متراژ حدودی این غرف را هشتصد هزار متر مربع عنوان و تاکید کرد: این موضوع قطعاً به شفافیت هرچه بیشتر مسائل مالی و نحوه واگذاری غرف منجر و اقدام مؤثری در راستای حفظ منافع عمومی و افزایش درآمدهای پایدار شهر و حذف برخی مفاسد احتمالی منجر خواهد شد.

در نهایت این پیشنهاد با رأی موافق اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059157

مهمترین اخبار ایران و جهان: