نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 00:30

آمادگی سازمان اوقاف برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای سرمایه گذاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برای تشریح دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهارداشت: استان خراسان‌جنوبی ظرفیت های فراوانی داشته که در این راستا به ایجاد صنایع فرآوری تاکید شده است.

وی به اهمیت جذب سرمایه‌گذار برای توسعه استان اشاره داشت و افزود: ارائه برنامه های حمایتی ویژه و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری، از مهمترین این اقداماتی بوده که در این زمینه در دستور کار است.

استاندار خراسان‌جنوبی از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای سرمایه گذاری در زمینه معادن استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت:  این انر یکی از برکات مهم این دیدار بوده است.

قناعت ادامه داد: همچنین موضوع تأمین زمین برای انجام برخی پروژه ها در بعضی از مناطق استان از موارد دیگری بود که در این دیدار مطرح شد.

وی بیان کرد: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با صدور مجوز تعیین تکلیف 3 هکتار زمین بابت احداث یک باب مجتمع آموزشی در راستای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز شهر بیرجند موافقت کرد.

استاندار خراسان جنوبی ضمن خبر از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأمین زمین مورد نیاز برای احداث مراکز درمان بستر استان، یادآور شد: براساس پیگیری هایی که در حوزه وزارت بهداشت برای احداث این مراکز در برخی شهرها از جمله نیمبلوک، آرین شهر، دستگردان و ... صورت گرفته، طبق توافق انجام شده با سازمان اوقاف،استان مکلف شد در ازای این هفت قطعه زمین تحویلی برای احداث مراکز درمان بستر، خدماتی به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ارائه نماید.

قناعت به موقعیت جغرافیایی ویژه خراسان جنوبی و واقع شدن این استان در مسیر دو کریدور اصلی کشور که عبور میلیون ها مسافر را در سال به همراه دارد اشاره داشت و گفت: با مشارکت استانداری خراسان جنوبی و سازمان اوقاف و امور خیریه، زیرساخت های رفاهی در بقاعی که به عنوان میقات الرضا(ع) شناخته شده اند، تأمین می شود.

وی ادامه داد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان، امامزاده زیدالنار قاینات، امامزاده محمد ابراهیم فردوس، امامزادگان باقریه و ...  از جمله بقاعی هستند که در مسیر تردد زائران ثامن الحجج (ع) واقع شده اند و می بایست از زیر ساخت های لازم برای رفاه زائران، مسافران و مجاوران برخوردار باشند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1096813

مهمترین اخبار ایران و جهان: