نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 15:45

گشت و گذار با کلاه شاخدار؛ واکنش ترامپ به ویدئوی روز حادثه!+ فیلم

رئیس جمهور سابق آمریکا به ویدئوی جدیدی که از یورش حامیان وی به ساختمان کنگره این کشور در ششم ژانویه ۲۰۲۱ منتشرشده، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زاشاتودی، تاکر کارلسون، مجری شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز آمریکا به‌تازگی ویدئویی جدید از شورش ششم ژانویه و یورش حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره منتشر کرده است؛ ویدئویی که بلافاصله با واکنش ترامپ مواجه شد.

کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌تر به کارلسون اجازه دسترسی به بیش از ۴۰ هزار ساعت از فیلم‌های دوربین‌های امنیتی ساختمان کنگره را داده بود و او دیروز (دوشنبه) بخشی از این ویدئوها را منتشر کرد که در آن حامیان ترامپ را در حالی نشان می‌دهد که به نظر با رفتاری آرام و بدون خشونت، درحال گشت و گذار در «کپیتول هیل» هستند!

کارلسون گفت که این ویدئوها «ادعاهای دمکرات‌ها مبنی بر اینکه ششم ژانویه یک قیام بوده را فروپاشید. بین آنهایی که وارد ساختمان کنگره شدند، تعدادی هولیگان (خرابکار) هم بودند اما اکثر قریب به اتفاق حامیان ترامپ، خشونتی نداشتند. آنها شورشی نبودند بلکه برای بازدید آمده بودند!»

ترامپ در واکنش به این ویدئوها در فضای مجازی نوشت: تبریک به تاکر کارلسون که به عنوان خبرنگار یکی از «خبرهای دست اول» تاریخ آمریکا را منتشر کرد. ویدئویی که فاکس نیوز پخش کرد، روایت کاملاً متفاوتی از آنچه واقعاً اتفاق افتاد را به تصویر کشید.

وی افزود: کمیته منتخب مجلس نمایندگان که برای تحقق درباره حوادث ششم ژانویه انتخاب شد، یک حقه‌بازی بزرگ بود و حالا بی‌چون و چرا به تحریف‌کنندگانِ جانیِ مهم‌ترین روز (آمریکا) بدل شدند.

ترامپ ادامه داد: آن افراد تنها به این دلیل به ساختمان کنگره دسترسی پیدا کردند که نانسی پلوسی، رئیس دمکرات سابق مجلس نمایندگان و میچ مک‌کانل، در تامین امنیت ناکام بودند. روایت پلیس غمگین و تماشای آن آزادهنده است. ویدئوی کارلسون ثابت می‌کند که ترامپ و اکثر آنها (شورشیان) کاملاً بی‌گناه بودند. همین حالا آنها را آزاد کنید.

در جریان شورش ششم ژانویه و یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره برای ممانعت از تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پیروزی جو بایدن، بیش از ۹۵۰ نفر متهم شده و بالغ بر ۱۹۰ تن از آنها نیز با حکم حبس مجازات شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1079357

مهمترین اخبار ایران و جهان: