نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 21:10

ارائه خدمات درمانی به 1146 مددجوی زنجانی

معان حمایت و سلامت و خانواده کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود، یک هزار و ۱۴۶ و صعب‌‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بوده که برای خدمت‌رسانی بهتر، خدمات درمانی ویژه به این گروه از جامعه هدف ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر پناهی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در جلسه بهداشت و درمان این نهاد اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، یک هزار و ۱۴۶ و صعب‌‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بوده که برای خدمت‌رسانی بهتر، خدمات درمانی ویژه به این گروه از جامعه هدف ارائه می‌شود.

معان حمایت و سلامت و خانواده کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: این خدمات به صورت رایگان و در سرفصل‌های کلی خدمات پاراکلینیک، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای، خدمات غیر تعهد بیمه پایه، دارو و تجهیزات، خدمات جانبی درمان و لوازم مصرفی دسته‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: کمک هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تجهیزات توانبخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشک، تخت و دندانپزشکی از خدمات کمیته امداد در حوزه کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

پناهی در ادامه با بیان اینکه توجه به سلامت جامعه هدف در ابعاد روانی، جسمی از برنامه‌‍های این نهاد است، گفت: خدمات این نهاد در بخش های مختلف ارائه می‌شود، گفت: بر اساس آمارهای موجود، امسال یک هزار و ۳۹۰ مددجو از خدمات بهداشتی کمیته امداد بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد در حوزه سلامت شامل سرفصل‌های مختلفی است، افزود: با توجه به نیازهای مددجویان عزیز تحت حمایت در حوزه سلامت کلاس‌ آموزشی توجیهی برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نگاه مثبت کمیته امداد در موضوع سلامت و درمان مددجویان، اظهار کرد: بر اساس مصوبات موجود فرانشیز بستری مددجویان به همه بیمارستان های دولتی رایگاه بوده و در حال اجراست.

پناهی همچنین از ارائه ۷ هزار و ۸۸۲ خدمت به مبلغ ۵۶۱ میلیون تومان در قالب پرداخت فرانشیز ویژه درمان نیازمندان خبر داد و گفت: با تصویب هیات وزیران در خصوص تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱ در بخش دولتی، خودپرداخت (فرانشیز) تمام مددجویان کمیته امداد اعم از شهری و روستایی از خدمات بستری در قالب نظام ارجاع در بخش دولتی به صورت رایگان بهره مند هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در مواردی خدمات بیمه‌‎ای جوابگوی هزینه‌های درمانی مددجویان نیست، اضافه کرد: در همین راستا برای کمک به مددجویان عزیز تحت حمایت بیمه مکمل درمانی در نظر گرفته شده است که این افراد با مراجعه به ادارات و دفاتر این نهاد و ارائه اسناد و مدارک درمانی بخشی از هزینه‌های درمانی را دریافت می‌کنند.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041057

مهمترین اخبار ایران و جهان: