نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 03:01

مسکو: با آمریکا دشمنی نداریم اما جنگ علیه روسیه آغاز شده است

سفیر روسیه در واشنگتن گفت که مسکو هرگز دشمن ایالات متحده نبوده و تمام آن چیزی که می خواهد برقراری روابط طبیعی و نظم جهانی مبتنی بر امنیت مشترک و برابری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن گفت که مسکو با ایالات متحده خصومت ندارد اما به نظر می‌رسد که جنگ علیه روسیه آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، آنتونوف افزود: ما هرگز دشمن ایالات متحده نبودیم. تمام آن چیزی که می‌خواهیم برقراری روابط طبیعی و نظم جهانی مبتنی بر امنیت مشترک و برابری است به گونه‌ای که کشورها به درجه یک و دو تقسیم بندی نشوند.

سفیر روسیه در واشنگتن در عین حال گفت که دیپلمات‌های روس در آمریکا در شرایط دشواری مشغول به فعالیت و کار هستند.

این در حالی است که وزیر خارجه روسیه می‌گوید مسکو تهدید غرب علیه امنیت ملی روسیه را با تمام قوا و در نطفه خنثی خواهد کرد و دستگاه دیپلماتیک روسیه برای تقویت حاکمیت ملی این کشور، هر کاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.

لاوروف افزود: هیچ شکی وجود ندارد که تهدیدهای غرب علیه امنیت ملی (روسیه)، قاطعانه خنثی خواهد شد. ارتش و نیروی دریایی روسیه به اندازه کافی با چالش و مشکل روبه‌رو بوده‌اند. دستگاه دیپلماتیک هم به نوبه خود برای تقویت حاکمیت ملی و خنثی‌سازی چالش‌های خارجی که حتی هنوز به داخل سرایت نکرده، هر کاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: غرب به طور یکپارچه، جنگی «تمام ترکیبی» را علیه روسیه به راه‌انداخته است؛ در واقع، با استفاده از «نئونازی‌های اوکراین» به عنوان «جبهه پیشروی خود»، «جنگ صلیبی» تازه‌ای را به سمت شرق هدایت می‌کند.

لاوروف تصریح کرد: با این حال، امروز می‌توان اینطور گفت که نقشه‌های غرب برای منزوی کردن روسیه و احاطه کردن آن با یک «کشور حایل»، ناکام مانده است. به‌رغم جار و جنجال واشنگتن، لندن و بروکسل علیه روسیه، ما به تقویت روابط دوستانه با اکثر کشورهای جهان، از جمله کشورهای اوراسیا، منطقه آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین ادامه می‌دهیم؛ کشورهایی که بیش از هر چیز، با توجه به منافع ملی بنیادین‌شان هدایت و رهبری می‌شوند.

از سوی دیگر، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که کانال‌های ارتباطی بین مسکو و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه خط تلفن بین والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه و فرمانده ارشد ناتو همچنان باز است.

گروشکو گفت: تا بدین لحظه، کانال‌های ارتباطی نظامی با ناتو مخصوصاً خط تلفن بین رئیس ستادکل ارتش روسیه و رئیس کمیته نظامی ناتو در اروپا همچنان در دسترس است. به سفیرمان در بلژیک (الکساندر توکوینین) نیز دستور داده‌ایم تا در صورت نیاز، با مقر فرماندهی ناتو در ارتباط باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1032513

مهمترین اخبار ایران و جهان: