نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 12:08

قرارداد خرید بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس گردشگری از سمنان منعقد شد

استاندار سمنان گفت: قرارداد خرید بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس گردشگری از این استان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان که با حضور مدیران کل ستادی و اجرایی استان سمنان و مدیران شهرستانی در سالن اجتماعات فرهنگسرای نیستان مهدی‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز در همه معادلات سیاسی، اجتماعی، فضایی، نظامی، پزشکی، علمی و ... دنیا مؤثر است.

وی افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سبب شد تا جهان از قدرت دوقطبی بین آمریکا و شوروی سابق، خارج شود و نظام جمهوری اسلامی توانست امروز تمامی معادلات سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی را بر هم زده و سرآمد کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای مسلمان باشد.

استاندار سمنان ادامه داد: نعمت ولایت و امنیت دو نعمت بسیار ارزشمند است که می‌توان گفت بالاترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران و به برکت پیروزی انقلاب است.

هاشمی بیان کرد: جهاد یک اقدام مردمی فراگیر است؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری واژه جهاد را برای تبیین استفاده کردند، باید همگان در راستای جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی عملکرد و دستاوردهای نظام گام بردارند.

وی تصریح کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات اقتصادی از محل سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اختصاص یافت.

استاندار سمنان اضافه کرد: تا امروز در ایام‌الله مبارک دهه فجر میزبان ۳ وزیر نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری در این استان بودیم و پروژه‌های ارزشمندی به بهره‌برداری رسید.

هاشمی افزود: کسب رتبه نخست استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید، بازگشت به چرخه تولید ۷۲ واحد راکد که ۶ واحد متعلق به شهرستان مهدی‌شهر است، رشد بیش از ۱۱۶ درصدی اعتبارات دهیاری‌های استان، فعالیت ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان، ایجاد بالغ‌بر ۱۳ هزار فرصت شغلی و کاهش نرخ بیکاری استان ازجمله اقدامات ارزنده صورت‌گرفته در استان طی سال جاری است.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین پروژه گازرسانی استان سمنان در حوزه کوهستانی و برای گازرسانی به روستاهای چاشم و خطیرکوه شهرستان مهدی‌شهر در حال انجام است.

استاندار سمنان گفت: در حال حاضر تعداد معادن فعال در حوزه فرآوری در این استان رشد مطلوب و چشمگیری داشته که این تعداد در حال افزایش است.

هاشمی اظهار کرد: راه‌اندازی مجتمع دامپروری شهرستان مهدی‌شهر از محل سفر ریاست جمهوری به استان سمنان در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: دغدغه مردم شهرهای مهدی‌شهر، شهمیرزاد و درجزین در زمینه تأمین مسکن در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

استاندار سمنان بیان کرد: قرارداد خرید بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس گردشگری از این استان روز گذشته منعقد شد.

هاشمی افزود: تدبیر ارزنده مقام معظم رهبری در زمینه عفو زندانیان وقایع اخیر، توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد و رونمایی از پایگاه زیرزمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز از دیگر دستاوردهای ارزنده نظام است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1029313

مهمترین اخبار ایران و جهان: