نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 23:53

مردم در اغتشاشات اخیر به دشمن روی خوش نشان ندادند

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم در اغتشاشات اخیر به دشمن روی خوش نشان ندادند گفت: باید خدمتگزار این مردم بود مردمی که اهل مدارا هستند و اهمیتی به جریانات اخیر ندادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حشمت‌الله قنبری‌همدانی عصر امروز در ششمین نشست مجامع دفتر نماینده ولی ‌فقیه در استان اظهار کرد: انقلاب در لغت به معنای زیر و رو شدن و از وضعی به وضع دیگری تبدیل شدن است به طوری که از وضع قبلی چیزی باقی نماند وقتی این انقلاب به اسلام گره می‌خورد نورانیتی چون اسلام پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سرنوشت انقلاب همچون سرنوشت اسلام است به طوری که بدون درک اسلام موجودیت انقلاب هم قابل درک نیست افزود: وقتی پیامبر(ص) پس از هجرت حکومت تشکیل داد ذوق و رفتار جامعه هم تغییر کرد اما برخی دنبال نام و نشان برای خود بودند و برخی می‌گفتند که اسلام برای ما چه کار کرد و تکرار این حرف‌ها باعث شد مسلمانان از جای خود بیرون آمدند، همان‌ها که زندان رفته و شکنجه شده بدند اما طلبکار پیامبر شدند و آنقدر این روند را ادامه دادند که وحی بر پیامبر نازل شد که این‌قدر منت نگذارید.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه امام خمینی(ره) تمام داشته‌های خود را با اسلام تعریف کرد و زیر دین اسلام رفت افزود: با این رفتار امام(ره) خداون متعال نیز به بزرگی اسلام به او عزت داد به طوری که به تنهایی در مقابل نظام سلطه ایستاد در حالی که خیلی‌ها باور نداشتند این نهضت موفق شود اما آن که روح اسلام را فهمیده بود، نهضت را آغاز کرد عمق بخشید آن هم در زمانی پر از ترس.

وی با اشاره به اینکه کسی باور نمی‌کرد یک روحانی شیعه نظام سلطه را به زمین بزند ادامه داد: خداوند هم دست مردم را به دست این روحانی شیعه گذاشت و نظام سلطنت و سلطه بیگانگان در کشور فرو ریخت.

قنبری‌همدانی با بیان اینکه مردم سه چیز از انقلاب خواستند «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» گفت: در تمام تاریخ ایران دو پادشاه دست‌نشانده داشتیم که یکی از آنها رضاشاه بود و دیگری محمدرضا شاه پهلوی، در ادوار دیگر پادشاهی خوب و بد و نیمه‌خوب داشتیم و اگر همه زنده می‌شدند از امام تشکر می‌کردند که ننگ پهلوی را از پیشانی ملت ایران پاک کرد.

قنبری‌همدانی با اشاره به اینکه برای حفظ «استقلال» کشور هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده‌ایم و این روند هنوز نیز ادامه دارد گفت: دستاورد دومی که از انقلاب می‌خواستیم آزادی بود و آن آزادی که انقلاب برای مردم آورده حریت و آزادگی است.

وی با بیان اینکه هر اختیاری مصداق آزادی نیست و هر کاری که حق است انجام دادن آزادی است اظهار کرد: سومین مطالبه‌ای که مردم ما از انقلاب داشتند «جمهوری اسلامی» بود که محقق شد و در ۱۲ فروردین ۵۸ جمهوری اسلامی ایران توسط مردم انتخاب شد.

این استاد دانشگاه با طرح این سوال که در صد سال گذشته آیا آمریکا یک خدمت به بشریت کرده است در ادامه افزود: روزگاری اپوزیسون جمهوری اسلامی بنی‌صدر، بختیار و ازهاری بود اما امروز اپوزیسیون ما رئیس جمهور فرانسه، مصی علی‌نژاد و یک فوتبالیست معلوم‌الحال است و این نشانه ضعف و زبونی دشمن است.

وی تأکید کرد: ما هرجا کار را به دست آدم انقلابی دادیم موفق شدیم مانند سردار قاسم سلیمانی که از روستا آمد و شد فرمانده مقاومت مستضعفین و بزرگترین ارتش دنیا را خوار کرد.

قنبری همدانی با اشاره به اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب، قاسم سلیمانی را انتخاب کرد او علمدار هدایت شد و بعد از شهادت نیز به علم هدایت بدل شد ادامه داد: قدرت بازدارندگی کشور را بچه‌های انقلاب و بسیج و سپاه‌ و ارتش ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه ما مقتدرتر از همیشه هستیم اما نباید به این وضعیت قانع باشیم خاطرنشان کرد: باید زبان گفت‌وگو با نسل جوان را بیاموزیم، وقتی خود را به جریان انقلاب نسبت می‌دهیم باید رفتار انقلابی هم داشته باشیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مانند خورشیدی تابان راه را نشان می‌دهد و در مسیر ناامیدی برخی همیشه امیدوار از آینده روشن صحبت می‌کند تأکید کرد: ایشان یک انقلاب تمام‌عیار است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار کرد: این اتفاقات در یک اتاق فکر منسجم از سوی دشمن که یک سر آن آمریکا بود تدوین شد، البته مردم با این نقشه دشمن همراهی نکردند، باید خدمتگزار این مردم بود مردمی که اهل مدارا هستند و اهمیتی به جریانات اخیر ندادند.

قنبری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب ما با همراهی مردم پابرجاست و رهبری آگاه و روشن دارد اظها رکرد: هرگز خم به ابروی انقلاب نخواهد آمد.

پایان پیام/۸۹۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1028613

مهمترین اخبار ایران و جهان: