نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 22:44

ضرورت گسترش فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

ایلام-امام جمعه ایلام بر ضرورت گسترش فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار عصر چهارشنبه در در جمع ائمه جمعه استان با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در دفاع از دین اظهار کرد: طلاب و روحانیون شبکه توانمند ترویج مفاهیم دینی و محل رجوع مردم هستند.

وی افزود: طلاب و روحانیون باید برای اقامه نماز، رونق مساجد، جذب حداکثری جوانان و یاری دین خدا تلاش کنند و نقش طلاب و روحانیون در دفاع از دین مانند نقش نیروهای مسلح در دفاع از استقلال کشور است.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: روحانیون و طلاب باید با رفتار و کردار خود در جامعه محور و الگو باشند و باتوجه به اعتماد و رجوع مردم به این قشر، باید طلاب به گونه‌ای رفتار کنند که پیوند میان مردم و جامعه روحانیت بیش از گذشته تقویت شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه روحانیت استان در عرصه جهاد تبیین بسیار تلاش کرده است، افزود: در ایام اغتشاشات طلاب و روحانیون با مشارکت در طرح امین وارد مدارس و مدیریت درست فضای مدارس شدند و با حضور میدانی در کنار مسئولان و نیروهای مسلح و بسیج و در امر جهاد تبیین ایثارگرانه پای کار بوده‌اند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن تمام قد برای نابودی دین اسلام پای کار آمده است، گفت: طلاب و روحانیون نقشی موثر و مهم در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان دارند و در این راستا نباید از مهدهای کودک و انس بچه‌ها با قرآن و مفاهیم دینی و نیز آموزش مربیان مهدهای کودک غافل شد.

وی گفت: باید در هر شهرستان با محوریت ائمه جمعه و جماعات با حضور جوانان و نوجوانان کلاس‌های تفسیر قرآن کریم برگزار شود و از ظرفیت بزرگان برای تحقق اهداف تبلیغی و رونق بخشیدن به مساجد استفاده کرد و نباید جوانان و نوجوانان ما از مسجد دور شوند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور از صفر یا منفی، بعد از ۱۰ سال به بیش از پنج درصد رسید اظهار کرد: آینده انقلاب و نظام اسلامی بسیار درخشان است و رشد اقتصادی کشور هم اکنون در حال افزایش است و دولت هم تلاش بسیار زیادی در راستای رفع مشکلات مردم دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095413

مهمترین اخبار ایران و جهان: