نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 00:51

امشب بر شدت بارش ها اضافه خواهد شد/خروج سامانه بارشی در ایلام از صبح فردا

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام با اشاره به این که اوج شدت بارش‌ ها امشب خواهد بود گفت: صبح فردا این سامانه از ایلام به تدریج خارج خواهد شد.

مجتبی میهن پرست، رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از موج جدید در سطح استان خبر داد و اظهار کرد:  این سامانه بارشی موثر و پرقدرت از عصر امروز در آسمان استان فعال شد و صبح فردا از ایلام به تدریج خارج خواهد شد.

وی افزود: این سیستم با وزش باد شدید لحظه ای، رگبار، رعد و برق، بارش شدید باران و در نواحی مستعد تگرگ همراه است.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام تصریح کرد: اوج شدت بارش‌ها امشب خواهد بود و در طول روز پنجشنبه و بعد از خروج سامانه با توجه به وجود رطوبت در هوا احتمال بارش‌ها به صورت مقطعی، نقطه‌ای و پراکنده دور از ذهن نیست.

میهن پرست ضمن اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه‌ها و خشکه رود‌ها از پیامد‌های این سیستم بارشی خواهد بود که بایستی عموم مردم، مسئولان و دستگاه‌های عضو ستاد بحران، نسبت به پیامد‌های این سیستم پرقدرت آماده باشند.

وی در پایان تاکید کرد: افراد از اتراق یا نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها، خشکه رود‌ها و رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و تردد غیر ضروری در معابر و جاده‌ها خودداری کنند و کشاورزان در بخش‌های مختلف نیز نسبت به استحکام سازه‌های خود مطمئن شوند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095513

مهمترین اخبار ایران و جهان: