نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 23:19

فاز اول پروژه ساختمان پزشکی قانونی نایین راه‌اندازی شد

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه کشور در نایین گفت: فاز اول مرکز پزشکی قانونی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بهزاد پورسید معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه کشور در گفت وگو با خبرنگار فارس در نایین با اشاره به حضور ریاست قوه قضائیه در اصفهان، اظهار کرد: بعد از سفر به اردستان و برگزاری جلسه‌ای با شورای تأمین این شهرستان و همکاران قوه قضائیه، برای افتتاح فاز اول ساختمان پزشکی قانونی به نایین سفر کردیم.

وی افزود: بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال برای این مرکز با ۲۶۰ متر زیربنای واحد معاینات بالینی، هزینه شده است که افتتاح سالن تشریح و تأمین نیروی پزشکی به این اداره را پیگیری خواهیم کرد.

پورسید تصریح کرد: در جلسه شورای عالی قضایی با حضور ریاست قوه قضائیه نتایج را مطرح خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم مشکلات دادگستری استان را با برنامه‌ریزی حل کنیم.

سید امیر حسین مهدوی معاون آموزش و پژوهش سازمان پزشک قانونی کشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه عدالت باید برای همه مردم در دسترس باشد، حرکت‌های خیلی خوبی در کشور اتفاق افتاده است، یک زمانی برای یک آزمایش باید نمونه‌ها از نقاط مختلف کشور به تهران ارسال می‌شد اما الان در مراکز همه استان‌ها پیشرفته‌ترین آزمایشگاه پزشکی قانونی مستقر شده است.

وی افزود: در تمامی شهرستان‌هایی که خدمات قضائی ارائه می‌شود باید پزشکی قانونی در کنار آن وجود داشته باشد و این سرعت رشد پزشکی قانونی با سرعت رشد مراکز قضائی ما تناسب نداشت که در حال حاضر در شهرستان نایین این کار انجام شده است.

مهدوی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان نایین در چهارراه مواصلاتی کشور قرار دارد و آمار تردد و تصادفات بالا است، وجود خدمات پزشک قانونی در این شهرستان بسیار ضروری است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پزشک قانونی کشور خاطرنشان کرد: کلیه خدمات مربوط به معاینات بالینی، گواهی برای ضرب و جرح در منازعات و تصادفات و انواع معاینات و خدماتی متنوعی که در اصفهان انجام می‌شود، در این مرکز پزشکی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است با همت مسؤولان شهرستان و رئیس قوه قضائیه، به زودی این پروژه که سالن تشریح آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تکمیل شود تا مردم نایین مجبور نشوند برای یک جواز دفن متوفی خود تا اصفهان سفر کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۰/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077957

مهمترین اخبار ایران و جهان: