نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 16:37

افتتاح متمرکز ۲۸۵۴ واحد مسکونی در گلستان

استاندارگلستان گفت: تعداد 2 هزارو ۸۵۴ واحدمسکونی بصورت متمرکز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‌محمدزنگانه بعد از ظهر امروز در مراسم متمرکز ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور با حضور رئیس‌جمهور و وزیرراه‌ و شهرسازی بصورت ویدئو‌کنفرانس و بهره‌برداری از ۲ هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی در این استان اظهارکرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در استان گلستان، در دو سال اخیر می‌بایست ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی و ۳۰ هزار واحد مسکن شهری احداث می‌شد.

وی تصریح‌کرد: در حال حاضر ۸ هزار واحد مسکن شهری، بیش از ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی و ۱۸ هزار واحد مسکن خود مالکی در مراحل مختلف ساخت هستند.

استاندار گلستان خاطرنشان‌کرد: افتتاح ۲ هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی در استان گلستان، کار بسیار بزرگی است و تلاش داریم از هفته دولت تا سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان، پروژه‌های زیادی را بهره‌برداری کنیم.

وی ادامه داد: در استان گلستان ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه قابل افتتاح، ۹۲ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در شرف افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی وجود دارد و تمامی این پروژه‌ها امیدآفرینی را در جامعه ترزیق خواهدکرد.

زنگانه گفت:  از تعداد ۲ هزارو ۸۵۴ واحدمسکونی، تعداد ۱۴۳ واحد مسکن حمایتی، تعیین تکلیف ۳۰۷ واحد مسکن مهر، ۳۹۳ واحد مسکن خودمالکی، ۳۲۸ واحد مسکن در حوزه بازآفرینی و یک هزار و ۶۸۳ واحد مسکن روستایی است.

 

ساماندهی بازار مسکن و املاک گلستان

استاندار گلستان با اشاره به برخوردقاطع شورای مسکن با دلالان خرید و فروش مسکن و مشاور املاک غیرمجاز ابراز کرد: با اقدامات خوبی که در این حوزه صورت گرفته‌است، شاهد روند کاهشی در اجاره بهای مسکن در گلستان بودیم.

وی یادآورشد: شورای مسکن و ذیل آن کمیته مسکن با شتاب و سرعت خوب در حال برگزاری است و در دولت سیزدهم مدیران دستگاه اجرایی با تعامل و همدلی، با بن‌بست‌شکنی ، مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف می‌کنند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471813

مهمترین اخبار ایران و جهان: