نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 14:34

ثبت بارش 280 میلی‌متری باران در سال آبی جاری

مدیرکل هواشناسی استان زنجان میزان بارش سال زراعی جاری استان را 280.6 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش نسبت به بارش بلندمدت کاهش 8.3 و نسبت به سال گذشته افزایش 34.5 درصدی داشته است.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان امروز غالبا صاف پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این وضعیت جوی در بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه در شهرستان طارم آسمان قسمتی ابری و در ارتفاعات مه آلود مورد انتظار است، افزود: امروز و فردا شرایط جوی نسبتا پایدار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب عبور امواجی از منطقه، شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش گرد و خاک و در برخی نقاط بارش‌های پراکنده و رعدوبرق خواهیم بود.

رحمن‌نیا با بیان اینکه امروز هوای خنکی در استان حاکم خواهد بود، ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا روندی افزایشی خواهد داشت و روز چهارشنبه مجددا دمای هوا کاهش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان میزان بارش سال زراعی جاری استان را 280.6 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش نسبت به بلندمدت کاهش 8.3 و نسبت به سال گذشته افزایش 34.5 درصدی داشته است.

وی میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی را 208.6 میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: میزان بارش سال آبی جاری 72 میلی‌متر بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است.

رحمن‌نیا با اشاره به اینکه 90.4 درصد از بارش سال آبی جاری تامین شده است، افزود: میزان بارش یک سال کامل آبی در استان 310.4 میلی‌متر است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471557

مهمترین اخبار ایران و جهان: