نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 11:07

رشد هر جامعه نیازمند شناخت مسایل زیست محیطی است

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه رشد اقتصادی، اجتماعی و رشد زیست محیطی سه رکن اساسی رشد هر جامعه است، گفت: مردم در ارتباط با مسایل محیط زیستی حرکت خوبی را آغاز کرده‌اند.

محمدرضا یافتیان، مدیرکل محیط زیست استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان در رابطه با همراهی مردم با محیط زیست اظهار داشت: خوشبختانه سطح شناخت مردم از مسایل زیست محیطی بیشتر شده است و این را می‌توان از رفتارهای آنها با محیط زیست دریافت.

 مدیرکل محیط‌زیست استان زنجان تصریح کرد: پیگیری‌های مردم و مطالباتی که از ما دارند چه در حوزه مسایل محیط زیست انسانی و یا مسایل مربوط به فعالیت‌های صنایع همه این موارد نشان از آن است که مردم با محیط زیست همراهی دارند و این حاصل آموزش، تلاش همکاران و به ویژه اطلاع‌رسانی‌های رسانه‌های مختلف است.

وی با ذکر این مثال که پرتاب پاکت سیگار و پرتاب هر نوع وسیله دور ریختنی از پنجره خودرو خیلی کاهش پیدا کرده است، افزود: درصد زیادی از مردم زباله‌های خود را حمل می‌کنند البته در این موضوع تا مرحله مطلوب فاصله داریم ولی جای خوشحالی دارد که مردم این موضوع را نادیده نمی‌گیرند.

یافتیان با اشاره به اینکه کماکان باید آموزش‌ها و نحوه حفاظت از محیط زیست اطلاع‌رسانی شود، افزود: تفکیک زباله هم از نمونه‌های است که در خیلی از محله‌ها طبق گزارشات رسیده شاهد آن هستیم که مردم زباله‌هایی تر و خشک را جداسازی می‌کنند و این موضوع هم نشان دهنده رشد و ارتباط‌گیری مردم با مسایل زیست محیطی است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان ادامه داد: جامعه ما به این واقعیت دست یافته‌ است که رشد اقتصادی، اجتماعی و رشد زیست محیطی سه رکن اساسی رشد هر جامعه تلقی می‌شود که برای رسیدن به جامعه‌ای ایده‌آل مستلزم رعایت همه جوانب هستیم که رشد در همه حوزه‌ها اتفاق بیفتد.

یافتیان ادامه داد: مردم در ارتباط با مسایل محیط زیستی حرکت خوبی را آغاز کرده‌اند و در ادامه این میسر ما می‌توانیم به نقاط روشنی هم در حوزه محیط زیست برسیم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501313

مهمترین اخبار ایران و جهان: