نیوز سیتی!
04 مهر 1402 - 23:29

برگزاری بزگترین رژه نیروهای مسلح کره جنوبی در چند سال اخیر

کره جنوبی یکی از بزرگترین رژه‌های نظامی در سالیان اخیر را با استفاده از انواع سلاح‌ها به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره جنوبی روز سه شنبه هزاران نظامی و مجموعه‌ای از سلاح‌ها را که  از «سئول» پایتخت این کشور توان به حمله به کره شمالی را دارند به عنوان بخشی از بزرگترین مراسم روز نیروهای مسلح خود در ۱۰ سال اخیر به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» رئیس جمهور کره جنوبی قول داد ارتش قوی‌تری برای خنثی کردن هرگونه تحریک کره شمالی ایجاد کند.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در پایان مراسم در سئول گفت: «پس از تماشای رژه مهیج امروز ، معتقدم مردم به شما اعتماد خواهند کرد. من همیشه همراه با مردم از شما حمایت خواهم کرد.»

 

کره جنوبی تانک‌ها، سامانه‌های توپخانه‌ای، پهپادها و موشک‌های بالستیک قدرتمند را در خیابان‌های سئول به نمایش گذاشت. رئیس جمهور کره جنوبی از زمان روی کار آمدن در سال گذشته، به سختی برای تقویت توان دفاعی کره جنوبی تلاش کرده است.

کره شمالی اعلام کرده که اقدامات این کشور در واکنش به تنش‌آفرینی‌های آمریکا و کره جنوبی است. سئول و واشنگتن چندی پیش اعلام کردند به توافقی برای افزایش همکاری‌های دفاعی و مقابله با اقدامات کره شمالی دست پیدا کرده‌اند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که کره شمالی خواهان دریافت فناوری‌های روسی برای کمک به توسعه ماهواره‌های جاسوسی، زیردریایی‌های اتمی و موشک‌های قدرتمند دوربرد است. چنین تسلیحاتی تهدید امنیتی بزرگی برای کره جنوبی و ایالات متحده خواهد بود.

 رئیس جمهور کره جنوبی گفت: «بر اساس توانایی‌های رزمی ارتش ما فورا برابر هرگونه تحریک کره شمالی تلافی خواهد کرد.اگر کره شمالی از تسلیحات اتمی استفاده کند، با واکنشی قاطع از سوی ائتلاف کره جنوبی و آمریکا روبرو می‌شود.»

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تاکید کرده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516857

مهمترین اخبار ایران و جهان: