نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 20:52

اقامت سفیر فرانسه در نیجر غیرقانونی اعلام شد

با صدور حکم دادگاهی در نیامی، کارت دیپلماتیک و روادید سفیر فرانسه در نیجر باطل شد و لذا اقامت کنونی وی در این کشور غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با اتمام آخرین مهلت اخراج سفیر فرانسه در نیامی، تدابیر امنیتی در اطراف سفارت فرانسه در پایتخت کشور نیجر تشدید شد.

بر اساس اعلام این رسانه، گروهی از نیروهای پلیس و ژاندارم‌ های وابسته به نیروهای مسلح نیجر در اطراف سفارت فرانسه در نیامی مستقر شده‌ اند و خودروهای عبوری نیز مرتباً کنترل می‌ شوند.

دادگاه نیجر هم امروز دستور اخراج سفیر فرانسه از این کشور را صادر کرد.

این تصمیم در پاسخ به درخواست مقامات جدید در نیامی اتخاذ شد که پیش از این خواستار خروج نماینده پاریس از کشورشان شده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، از سوی دیگر، رسانه های محلی نیجر هم امروز اعلام کردند: اقامت سفیر فرانسه در نیامی غیرقانونی است و وی باید هرچه زودتر کشورمان را ترک کند.

رسانه های محلی تأکید کردند که دادگاهی در نیجر دستور اخراج سفیر فرانسه را صادر کرده است. کارت دیپلماتیک و روادید وی باطل شده و لذا اقامت کنونی سفیر فرانسه در این کشور غیرقانونی است.

دولت نظامی نیجر هفته گذشته اعلام کرده بود که مصونیت «سیلوین ایت» سفیر فرانسه در نیامی که در ۲۵ آگوست از وی خواسته شده بود تا ظرف ۴۸ ساعت نیجر را ترک کند، لغو شده و از کشور اخراج خواهد شد.

در یادداشت اعتراضی که از سوی وزارت خارجه نیجر به وزارت خارجه فرانسه ارسال شد، آمده بود که «سیلوین ایت» چون ظرف مدتی که به او داده شد، نیجر را ترک نکرده، از ۲۸ آگوست دیگر نمی‌ تواند از امتیازات دیپلمات خود برخوردار شود و اعتبارنامه وی هم لغو خواهد شد.

در این یادداشت اعتراضی همچنین آمده بود که به پلیس نیجر برای اخراج «سیلوین ایت» دستور داده شده و کار و روادید دیپلماتیک خانواده وی نیز لغو شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482013

مهمترین اخبار ایران و جهان: