نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 19:29

ایتالیا: اتحادیه اروپا باید خود را اصلاح کند

معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا امروز اعلام کرد: اتحادیه اروپا باید خود را اصلاح کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، «آنتونیو تاجانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا امروز شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید خود را اصلاح کند و در عین حال اجازه ندهد دستور کارش توسط تعداد کمی از کشورهای با نفوذ تعیین شود.

وزیر امور خارجه ایتالیا در همایشی در «سرنوبیو» (Cernobbio) در این خصوص گفت: اروپا نباید توسط ۲ یا ۳ کشور هدایت شود. همه اصلاحات (لازم) باید انجام شود. ما باید پیمان ثبات را اصلاح کنیم، اتحادیه بانکی را منعقد کرده و سیستم های مالیاتی خود را هماهنگ کنیم.

وی در ادامه همچنین خواستار اتخاذ سیاست صنعتی در سطح اتحادیه اروپا شد.

این در حالیست که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان هم چندی پی خواستار ایجاد «یک اتحادیه اروپا بزرگ‌تر و اصلاح‌ شده» شده بود که از نظر چشم‌ انداز و اقدامات «ژئوپلیتیک‌ تر» باشد.

«اولاف شولتز» خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا اعلام کرده بود که مجموعه‌ ای از اصلاحات از جمله متحدکردن تلاش‌ های دفاعی، امضای قراردادهای تجاری جدید و کنارگذاشتن اختلافات طولانی مدت بر سر مهاجرت را برای رسیدن به هدف خود پیشنهاد می کند.

وی در این ارتباط ادامه داد: این مهم است که اتحادیه اروپا به وعده خود به اعضای احتمالی مانند کشورهای بالکان غربی عمل کند و آنها هم برای اطمینان از عضویت در اتحادیه اصلاحات لازم را انجام دهند. تلاش برای بازسازی اوکراین که درخواست پیوستن به اتحادیه را دارد، در درازمدت به سرمایه سیاسی و مالی نیاز دارد. تنها اگر اروپا به صورت متحد رفتار کند، صدایش شنیده می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481913

مهمترین اخبار ایران و جهان: