نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 09:24

نجات جان ۲ بیمار توسط اورژانس هوایی خراسان شمالی

بجنورد- رییس اورژانس خراسان شمالی از انتقال دو بیمار دچار سکته مغزی و قلبی به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) بجنورد از طریق اورژانس هوایی خبر داد و گفت: این اقدام از مرگ آن‌ها جلوگیری کرد.

تقی دولت آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی تماس تلفنی پزشک درمانگاه غلامان شهرستان راز و جرگلان در ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه مبنی بر وجود بیمار دچار افزایش فشار خون و سکته مغزی در درمانگاه که نیاز به انتقال به بیمارستان دارد سریعاً پایگاه اورژانس هوایی به محل اعزام شد.

وی افزود: طی هماهنگی صورت گرفته، بیمار توسط اورژانس زمینی به پد بالگرد روستای غلامان منتقل شد و در این حین کد زمینی دیگری که در روستای پشنده بر بالین بیمار دیگری با علائم سکته قلبی حاضر شده بود درخواست اورژانس هوایی داشت.

دولت آبادی گفت: با توجه به اینکه محل ۲ بیمار به یکدیگر نزدیک بودند بیمار دوم هم در محل روستای تنگه ترکمن به بالگرد اورژانس هوایی تحویل داده شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان گفت: این دو بیمار توسط اورژانس هوایی تحت مراقبت‌های درمانی به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد منتقل شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490513

مهمترین اخبار ایران و جهان: