نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 14:21

۱۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری‌های گردشگری کشور در آذربایجان شرقی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری‌های گردشگری کشور در استان است، گفت: در راستای صدور موافقت‌های اصولی فوق برای پروژه‌های زیرساخت گردشگری در سرتاسر استان برای ۱۰هزار نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در بخش‌هایی نظیر احداث مراکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، متل و مهمان‌پذیر، مجتمع‌های گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع تفریحی و سرگرمی، مرکز سلامت در سطح استان متمرکز شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه از صدور ۲۲۷ موافقت اصولی زیرساخت‌های گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری موافقت‌های اصولی صادرشده بالغ بر ۱۹هزار میلیارد تومان است.

حمزه‌زاده  با بیان اینکه  ۱۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری‌های گردشگری کشور در استان آذربایجان‌شرقی است، اظهار کرد: در راستای صدور موافقت‌های اصولی فوق برای پروژه‌های زیرساخت گردشگری در سرتاسر استان برای ۱۰هزار نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با شااره بر اینکه ۱۰۵ پروژه سرمایه‌گذاری در حال اجراست که ۳۵ هزار میلیارد تومان حجم اجرای این پروژه‌هاست، گفت: هتل بوتیک، مجتمع بین راهی، بوم گردی و تاسیسات گردشگری از جمله این پروژه‌هاست.

 

 

برگزاری ۱۲۲ رویداد ملی، منطقه‌ای و استانی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از برگزاری ۱۲۲ رویداد ملی، منطقه‌ای و استانی در استان از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

حمزه‌زاده گفت: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی در سه حوزه تخصصی این اداره‌کل دارای ظرفیت‌های متنوعی است، لذا برگزاری رویدادهای مختلف با موضوعیت این سه حوزه موجب ایجاد انگیزه و نشاط در جامعه و همچنین معرفی ظرفیت‌های موجود استان به صورت مستقیم به مخاطبان می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی تأکید کرد: به دنبال تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و توجه دولت محترم بر این موضوع، این اداره کل از ابتدای دولت سیزدهم اقدام به برگزاری ۱۲۲ رویداد ملی، منطقه‌ای و استانی مختلف کرده است.

حمزه‌زاده اظهار کرد: برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره ملی قرابیه، کباب بناب، جشنواره‌های بومی و کشاورزی، برگزاری تورهای آشناسازی رؤسای دفاتر خدمات مسافری با جذابه‌های گردشگری از جمله این رویدادهای مهم و شاخصی است که طی دولت سیزدهم در استان برگزار شده است.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475357

مهمترین اخبار ایران و جهان: