نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 18:51

زیرساخت‌های حمل و نقل استان کرمانشاه توسعه می‌یابد

کرمانشاه- طی توافق استانداری کرمانشاه و وزارت راه و شهرسازی زیرساخت‌های حمل و نقل استان کرمانشاه شامل محورهای مواصلاتی، فرودگاه و راه آهن توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه بعد از ظهر دوشنبه در یک نشست کاری با معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به طرح مطالبات استان در حوزه توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و پایانه‌های مرزی برای روان سازی تردد زوار حسینی و ارتقای خدمات در اربعین سال ۱۴۰۳ پرداخت.

در این نشست مقرر شد عملیات اجرایی تکمیل دوبانده شدن مسیر سرپل ذهاب -قصرشیرین پس از ایام اربعین امسال آغاز و قبل از اربعین سال آینده به اتمام برسد، همچنین مقرر شد احداث باند دوم اسلام آبادغرب به حمیل شاهبداغ به طول ۴۷ کیلومتر، احداث باند دوم کنگاور به نهاوند به طول سه کیلومتر، احداث ۶ کیلومتر مسیر برگشت کمربندی قصرشیرین و پنج کیلومتر و شروع عملیات خاکی دوبانده کردن محور قصرشیرین به سرپل ذهاب به طول ۲۰ کیلومتر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در سال جاری باشد.

تعریض مسیر پاتاق و حل مشکل ترافیکی و ایجاد کمربندی در شهرهای ماهیدشت، بیستون و حمیل توسط وزارت راه و شهرسازی از دیگر توافقات این نشست بود.

در حوزه فرودگاهی بر تسریع در تکمیل باند اصلی فرودگاه طبق برنامه توافقی و افزایش پروازها تاکید شد و در حوزه راه آهن بر تسریع در ساخت قطعه کرمانشاه-اسلام آباد تا قبل از اربعین سال آینده به شکل ویژه تاکید شد.

همچنین در این نشست استاندار کرمانشاه خواهان توسعه زیرساخت‌ها در مرزهای خسروی، پرویزخان و سومار و توسعه پارکینگ‌ها در مسیر خسروی تا قصرشیرین برای اربعین آینده شد.

موضوع ایجاد زیرساخت‌های اقامتی برای ادارات و ارگان‌های خدمات رسان در خسروی هم مورد توافق قرار گرفت و علاوه بر اینها موضوع افزایش ناوگان حمل و نقل عراق در مرز خسروی و مسیر کربلا در کشور عراق مورد توافق قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485257

مهمترین اخبار ایران و جهان: