نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 21:02

ارائه آموزش‌های بهداشتی به حدود ۴۸ هزار زائر در مرز شلمچه

آبادان- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ارائه آموزش‌های بهداشتی به حدود ۴۸ هزار زائر حسینی در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله خوان‌زاده ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های واگیردار تا شب اربعین حسینی برای تعداد ۵۸ هزار و ۴۶۲ زائر مشکوک به علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت‌های سندرومیک انجام و از بین یک هزار و ۷۰۰ سندرم شناسایی‌شده نیز یک هزار و ۵۹۲ نمونه انسانی شامل التور، کووید، مالاریا و… گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز گذشته نیز ۱۱ هزار و ۳۰۵ مورد از مواکب، استراحتگاه‌ها و تأسیسات رفاهی بازرسی انجام شد؛ همچنین از آب آشامیدنی مواکب مستقر در مسیر زائران نیز تعداد ۱۱ هزار و ۵۱۴ مورد کلرسنجی و ۷۲۷ مورد نمونه‌برداری میکروبی انجام شده است.

وی ادامه داد: با دستگاه‌های سنجش سیار از محیط کار و محل طبخ غذا سه هزار و ۱۳۲ مورد سنجش صورت گرفت و پنج هزار و ۱۶۳ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شد.

خوان‌زاده با اشاره به اینکه تا دیروز برای ۳۶۳ زن باردار در مرز شلمچه مراقبت مامایی انجام شده است، بیان کرد: برای ۴۶۰ نفر نیز مکمل‌های دارویی توزیع و در این زمینه برای ۵۳۳ نفر نیز تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی انجام شد.

وی با اعلام اینکه از ۶ مادر باردار پرخطر نیز مراقبت شد، تصریح کرد: یک مادر باردار پرخطر برای انجام مراقبت بیشتر به یکی از بیمارستان‌های معین مرکز بهداشتی درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی اعزام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در همین بازه زمانی برای ۱۷۲ نفر خدمات دندانپزشکی انجام شده است و در آموزش همگانی نیز همکاران بهداشت مستقر در پایانه مرزی به ۴۷ هزار و ۱۲۱ نفر به صورت چهره به چهره آموزش‌های بهداشتی ارائه دادند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۵ هزار و ۸۱۸ مورد رسانه آموزشی چاپی اعم از بروشور و پوستر در بین زائران توزیع شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488457

مهمترین اخبار ایران و جهان: