نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 22:54

سامانه بارشی پاییزی در راه مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از امشب انتظار داریم به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده در غرب استان باشیم.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت هوای استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: همانگونه که انتظار داشتیم امروز شاهد افزایش دمای هوا در استان بودیم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا در پل‌سفید به ۳۴ درجه رسید.

وی افزود: از امشب با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات خنک و شمالی انتظار داریم به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده در غرب استان باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با استقرار جریانات شمالی انتظار داریم شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری و بارش‌های پراکنده در سطح استان باشیم.

اسدی تصریح کرد: بعدازظهر چهارشنبه تا روز پنجشنبه باتقویت جریانات شمالی و عبور موج ناپایدار تراز میانی انتظار داریم بارندگی‌ها در سطح استان تشدید شود و همراه با وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و ابری و مه‌آلود شدن ارتفاعات استان باشیم.

وی با اعلام اینکه بعدازظهر پنج‌شنبه از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود، یادآور شد: از روز جمعه تا اوایل هفته جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران امشب و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533213

مهمترین اخبار ایران و جهان: