نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 13:53

بنگاه‌های بزرگ اقتصادی سهم عمده مالیات کشور را پرداخت کنند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: باید در کشور سهم عمده مالیات بر دوش بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در همه‌ حوزه‌ها باشد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید محمدهادی سبحانیان ظهر امروز در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار کرد: یکی از مولفه‌های که باعث ایجاد معضلاتی کشور شده تورم مزمنی بود که دهه ۹۰ در کشور به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی این تورم، کسری بودجه بود که دولت‌ها با اتکا به منابع بانکی جبران می‌کردند افزود: در دولت سیزدهم سهم مالیات در تامین بودجه کشور از نفت پیشی گرفته و این کمک می‌کند تا تورم کاهش یافته و در از بین بردن بی‌عدالتی موثر باشد.

رئیس کل سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه اراده دولت بر این است که با گذر از اخذ مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی داده و سامانه محور به حل این مساله کمک شود تصریح کرد: اگرچه این مهم نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بسیاری است.

وی با اشاره به اینکه اگر این گذر رخ دهد، بی‌عدالتی برطرف می‌شود ادامه داد: عزم دولت بر این است که این اتفاق رخ دهد و مالیات‌ها بر اساس داده‌ها و سامانه‌ها اخذ شود.

سبحانیان با بیان اینکه باید از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مالیات اخذ شود خاطرنشان کرد: در همه دنیا ۸۰ درصد مالیات از شرکت‌های بزرگ گرفته می‌شود در حالی که ما ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی به شرکت‌های بزرگ دادیم که باید این مساله بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری و دهیاری در سال گذشته پرداخت شده که صرف رفاه و عمران و آبادی می‌شود اضافه کرد: مالیات باعث آبادانی کشور و کاهش تورم خواهد شد.

پایان پیام/890440/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478813

مهمترین اخبار ایران و جهان: