نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 23:23

فیدان: با عزم‌ بیشتر عملیات‌های خود را در سوریه و عراق ادامه خواهیم داد

وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌و‌گو با همتای آمریکایی خود تاکید کرد که عملیات‌های ترکیه در شمال سوریه و عراق با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او، شامگاه امروز (جمعه)، با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از وزارت خارجه ترکیه، هاکان فیدان در این تماس تلفنی بر لزوم عدم همکاری آمریکا با گروه «وای پی جی» در شمال سوریه تاکید کرده است.

طبق این بیانیه، وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرده ترکیه با عزم بیشتر عملیات‌های خود را در شمال عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

دو طرف همچنین بعد از سرنگونی یک پهپاد ترکیه توسط نیروهای آمریکا در سوریه، سازوکار جلوگیری از درگیری با نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه و عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بیانیه در این خصوص آمده است فیدان و بلینکن «بر اجرای موثر سازوکار جلوگیری از درگیری به‌نحوی که مانعی در برابر مبارزه ما با تروریسم نباشد،» توافق کردند.

این تماس تلفنی پس از آن برقرار شده است که به دنبال تشدید عملیات‌های ترکیه در شمال سوریه و عراق، آمریکا یک پهپاد ارتش ترکیه را در شمال شرق سوریه ساقط کرد؛ پهپادی که مواضع متحدان کُرد آمریکا در سوریه را هدف قرار داده بود.

ترکیه پس از حمله انتحاری اخیر در آنکارا عملیات‌های خود را در سوریه و عراق تشدید کرده است. روز یکشنبه هفته جاری،‌ به مقر وزارت کشور ترکیه در آنکارا حمله تروریستی شد. در این حمله، دو تروریست انتحاری خود را به در ورودی وزارت کشور ترکیه نزدیک کردند و یکی از آن‌ها خود را با کمربند انتحاری منفجر کرد؛ اما نیروهای ترکیه توانستند تروریست دوم را از پای درآوردند. در این حمله دو نیروی امنیتی ترکیه مجروح شدند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529757

مهمترین اخبار ایران و جهان: