نیوز سیتی!
16 مهر 1402 - 08:42

۹۰ درصد جرایم سایبری در استان اردبیل کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد جرایم سایبری و رخ داده در فضای مجازی در استان اردبیل کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل، سردار جواد تقوی اظهار کرد: ۹۰ درصد جرایم سایبری و رخ داده در فضای مجازی در استان اردبیل کشف شده که ۹۰ درصد از این میزان نیز در نیمه اول امسال کشف شده است و اکثر متهمان جرایم سایبری نوجوانان هستند که ما از اینجا به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم که مراقب رفتار فرزندان خود به ویژه فعالیتشان در حوزه فضای مجازی باشند.

وی افزود: با هوشیاری پلیس ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان منابع مالی سرقت رفته در فضای مجازی به مالباختگان بازگردانده شده است. 

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به وقوع جرایم سایبری به صورت آنی و لحظه‌ای مردم استان در صورت مشاهده چنین جرایمی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۹۶۳۸۰ آن را به پلیس فتا گزارش دهند.

تقوی با اشاره به مبارزه بی امان پلیس با کالای قاچاق و موادمخدر بیان کرد: ارزش ریالی کالا‌های قاچاق در سال جاری با ۱۰۰ درصد رشد بالغ بر یک هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال بوده است و اخیراً کالا‌های قاچاق سلامت محور به ارزش ۲ میلیارد تومان در استان معدوم سازی شد تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531313

مهمترین اخبار ایران و جهان: