نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 19:40

اردن حمله تروریستی حمص را محکوم کرد

وزارت خارجه کشورهای الجزایر و اردن با صدور بیانیه‌هایی ضمن محکومیت حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص، بر ایستادگی و حمایت خود از دولت و ملت سوریه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز جمعه، ۶ اکتبر کشورهای الجزایر و اردن ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به دانشکده نظامی در حمص، بر همبستگی کامل خود با دولت سوریه تاکید کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، وزارت امور خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: الجزایر این حمله تروریستی را که منجر به مرگ و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی و افسر دانشجو شد، شدیداً محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که الجزایر در این شرایط دردناک، تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان و مجروحان ابراز می‌کند، بر همبستگی کامل خود را با دولت سوریه تاکید دارد.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: الجزایر اطمینان دارد که ملت برادر سوریه، که عزم آن‌ها به خاطر تجربیات دردناکی که از سر گذرانده‌اند، تقویت شده است؛ اکنون نیز می‌توانند با اتحاد خود در برابر چالش‌های عظیم ناشی از بلای تروریسم بایستند.

وزارت امور خارجه اردن نیز در پیام جداگانه‌ای ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت سوریه، اعلام کرد: «پادشاهی اردن هرگونه خشونت و تروریسم را رد، و محکوم می‌کند. اردن بر همبستگی خود با جمهوری عربی برادر سوریه تأکید کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد».

بعدازظهر روز گذشته پنج‌شنبه، ۵اکتبر تلویزیون رسمی سوریه از حمله پهپادی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد. وزارت بهداشت سوریه صبح امروز اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی حمص به ۸۹ شهید از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک افزایش یافته و تعداد مجروحان هم به ۲۷۷ نفر رسیده است.

پیش از الجزایر و اردن، وزارت خارجه مصر، ایران، مقاومت اسلامی لبنان و جنبش انصارالله یمن هم در بیانیه‌های جداگانه این حمله تروریستی را محکوم و بر دست داشتن نیروهای خارجی در آن و حمایت‌شان از جنایت علیه ملت سوریه تاکید کرده بودند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529657

مهمترین اخبار ایران و جهان: