نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 14:33

آماده‌باش حداکثری الحشدالشعبی در غرب الانبار

الحشدالشعبی عراق، امروز از آماده‌باش حداکثری نیروهای این سازمان در غرب استان الانبار در پی تحرکات مشکوک اخیر در عمق خاک سوریه و احتمال نفوذ مجدد تروریست‌ها به عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «صلاح فاضل العیساوی» فرماندهی تیپ ۵۴ سازمان الحشد الشعبی عراق در استان الانبار، امروز (یکشنبه،۳ سپتامبر)، از قرار گرفتن نیروهای این سازمان در وضعیت آماده باش حداکثری از نوع (ج) در پی هشدارهای نفوذ اعضای گروه تروریستی داعش به مناطق غربی این استان خبر دادند. 

وی در گفت‌‌وگو با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد: «در سایه تنش‌های امنیتی در عمق خاک سوریه به دلیل تحرکات آمریکا، از بیم نفوذ عناصر سازمان جنایتکار [داعش] از آن مناطق به سمت مناطق غربی عراق، نیروهای الحشدالشعبی در وضعیت آماده‌باش (ج) قرار گرفتند».

به گفته فرماندهی تیپ ۵۴ سازمان الحشد الشعبی، در تمام بخش‌های تحت حفاظت الحشد الشعبی از منطقه عامریه الصمود در جنوب شهر فلوجه تا استان کربلای مقدس به سمت مناطق غربی نهایت احتیاط برای خنثی کردن هرگونه تلاش تروریستی برای ایجاد اختلال و برهم زدن شرایط برای زیارت اربعین حسینی، صورت گرفته است. 

العیساوی تاکید کرد: نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در آماده‌باش کامل برای خنثی‌کردن هرگونه اقدام تروریستی قرار دارند. نیروهای امنیتی، ایست‌های امنیتی ثابت و سیار متعددی را مستقر کردهاند و حضور خود را در ورودی شهرها تقویت کرده‌اند. 

این در حالی است که هفته پیش نیز یک منبع امنیتی در استان الانبار، از استقرار گسترده نیروهای الحشد الشعبی در امتداد مرز سوریه برای مقابله با ورود عناصر فراری داعش به عراق خبر داده بود و دلیل آن را فرار تروریست‌های داعش از زندان تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد (قسد) و ائتلاف آمریکایی اعلام کرده بود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483257

مهمترین اخبار ایران و جهان: