نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 17:15

آسمان ابری و هوای ناپایدار استان قزوین طی ۵ روز آینده

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: آسمان استان از امروز تا چهارشنبه، ابری همراه با وزش باد و ناپایدار خواهد بود.

یوسف شیخ الملوکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی تا فردا یکشنبه با توجه به گذر امواج تر از میانی جو از منطقه، در پاره ای مناطق گاهی افزایش ابر ارتفاعات شمالی پدیده مه و گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین به دلیل نفوذ زبانه های پرفشار و افزایش گرادیان فشاری، جریانات در استان شمالی می باشد که ضمن وزش بادهای شمالی، به لحاظ دمایی روند کاهش نسبی دما را پیش رو داریم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: از روز دوشنبه تا ظهر سه شنبه جوی نسبتاً پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود. 

شیخ الملوکی بیان کرد: پدیده غالب روز سه شنبه وزش بادهای نسبتاً شدید غربی می باشد که در پاره ای از مناطق احتمال پدیده گرد و خاک را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: وضعیت آسمان امروز شنبه صاف تا کمی ابری و پدیده گاهی وزش باد نسبتاً شدید (شمالی) بویژه در امتداد شهرهای کوهین تاکستان و بویین زهرا است و وضعیت آسمان در ارتفاعات شمالی استان نیمه ابری تا ابری و پدیده در ارتفاعات شمالی مه آلود از عصر، گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود و ناپایداری هوا را خواهیم داشت. 

این مسوول ادامه داد: وضعیت آسمان یکشنبه صاف تا کمی ابری و ارتفاعات شمالی نیمه ابری تا ابری است و گاهی وزش باد و در ارتفاعات شمالی، مه آلود و گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود و هوا نسبتا ناپایدار خواهد بود. 

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: وضعیت آسمان در روز دوشنبه صاف تا کمی امری و پدیده غالب، ورزش باد و هوا نسبتا پایدار خواهد بود اما در روز سه‌شنبه وضعیت آسمان کمی ابری از بعد از ظهر افزایش ابر را خواهیم داشت و پدیده غالب در این روز، گاهی ورزش نسبتا باد (غربی) درپاره ای از مناطق احتمال پدیده گرد و خاک وجود خواهد داشت و از بعد از ظهر، هوا ناپایدار خواهد بود. 

شیخ الملوکی در پایان گفت: آسمان استان قزوین در روز چهارشنبه این هفته، کمی ابری از بعد از ظهر افزایش وزش باد و در ارتفاعات احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود و از بعد از ظهر ناپایداری هوا را شاهد خواهیم بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470057

مهمترین اخبار ایران و جهان: