نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 14:27

شتاب‌دهی طرح‌های دانش‌بنیان با بسته 15 هزار میلیارد تومانی

وزیر صمت با اشاره به رونمایی از تفاهم‌نامه ‌بسته پیشخوان دانش‌بنیان‌ها، گفت: ارزش این بسته 15 هزار میلیارد تومان است که به عنوان گام اول برای شتاب‌دهی طرح‌های دانش‌بنیان برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس علی‌آبادی امروز در حاشیه همایش نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان که در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از تفاهم‌نامه ‌بسته پیشخوان دانش‌بنیان‌ها، اظهار داشت: ارزش این بسته 15 هزار میلیارد تومان است که به عنوان گام اول برای شتاب‌دهی طرح‌های دانش‌بنیان برداشته شده است.

وزیر صمت اظهار داشت: با کمک این بسته می‌توان مسائل مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان را حل کرد که درنهایت سود آن به مردم خواهد رسید.

وی بیان داشت: البته تمام این بسته پول نیست بلکه ضمانت‌نامه و غیره است که در مجموع ارزش همه آن به بیش از 13 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

علی‌آبادی اظهار داشت: تأمین مالی آن نیز از منابع شرکت‌های بزرگ، درآمدهای شرکت‌های بزرگ و همچنین منابعی که در قانون تعیین شده صورت گرفته و زمان استفاده از آن نیز تا پایان سال است.

وی اظهار داشت: سامانه‌ای به این منظور طراحی شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در آن سامانه ثبت‌نامه کنند و شرایط خود را اعلام و از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در خصوص هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی اظهار داشت: در دنیا روش‌های نوآورانه و نوظهوری در برداشت از معادن وجود دارد، لذا تلاش می‌کنیم ما هم به سمت استفاده از فناوری‌های نو در حوزه معدن حرکت کنیم تا بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی افزود: اکنون کمتر از 5 درصد از پهنه‌های کشور در بخش معدن فعالند، لذا تلاش می‌کنیم این حداقل را به حداکثر برسانیم.

وی در رابطه با اکتشاف از معادن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: در این زمینه از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت شده است تا حضورشان را پررنگتر کنند بنابراین تلاش می‌کنیم آنها را به سمت حرکت‌های نیازمحور سوق دهیم.

وی همچنین اظهار داشت: تولید خودروهای برقی و خودران نیز از برنامه‌های ما است و اقداماتی را آغاز کرده‌ایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518757

مهمترین اخبار ایران و جهان: