نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 08:16

۶۲۰ گواهی انطباق استاندارد در گمرکات گلستان صادر شد

گرگان- مدیرکل استاندارد گلستان گفت که سال گذشته ۶۲۰ گواهی انطباق کالاهای اساسی برای کالاهای صادراتی در گمرکات استان صادر شده است.

سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال گذشته کنترل محصولات به لحاظ کمیت در استان آغاز شده است.

مدیرکل استاندارد گلستان افزود: ۹ پایش کنترل کمیت و ۲۵۰ نمونه گیری انجام شده که ۱۵۵ نمونه از واحد تولیدی و صنعتی و ۱۰۰ نمونه از سطح بازار بوده است که شرایط خوبی در این زمینه نداشتیم و بیش از ۴۰ درصد این نمونه ها رد شدند.

وی بیان کرد: سال گذشته سهم استان در تدوین استاندارد ملی ۱۰ مورد بود که توانستیم ۱۵ مورد محقق کنیم و امسال هم به بیش از ۲۰ مورد خواهد رسید.

حسینی عنوان کرد: در استان ۳۴ آزمایشگاه همکار و پنج شرکت بازرسی داریم که تایید صلاحیت شدند و در زمینه های غذایی، کشاورزی، ساختمان و غیره نمونه برداری و آزمون انجام می دهند.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: ارتقاء آزمایشگاه های اداره کل در دستور کار بوده و در سفر دوم رئیس جمهور هم رایزنی می کنیم تا بتوانیم برای ایجاد آزمایشگاه مرجع اعتبار بگیریم.

وی ادامه داد: در این جایزه ملی کیفیت جهان اسلام هم تاکنون حضور ۱۵ واحد تولیدی قطعی شده و در این جایزه شرکت خواهند کرد.

حسینی گفت: گلستان استان مرزی بوده و نمونه برداری در گمرک به صورت مستمر انجام می شود.

وی عنوان کرد: به طور میانگین صدور مجوزها در حوزه واردات کالاهای اساسی در گمرک پنج الی هفت روز بوده و در صادرات ۱.۸ روز است.

طبق گفته حسینی طی سال گذشته در گمرکات گلستان از بیش از ۹۰۰ نمونه برداری از محموله های صادراتی، ۶۲۰ گواهی انطباق صادر شده است و همچنین ۴۳ صدور پروانه واردات داشتیم و به ۶۳ محموله مجوز دادیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1217313

مهمترین اخبار ایران و جهان: