نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 15:14

مسابقات جهانی تکواندو|مدال برنز کیانی قطعی شد

ناهید کیانی نماینده تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جهانی باکو با شکست حریف کروات مدال برنز را قطعی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روز پایانی رقابت های جهانی جمهوری آذربایجان به میزبانی شهر باکو، امروز یکشنبه 14 خرداد ماه دیدار های اوزان ۵۳- کیلوگرم بانوان و ۸۷+ کیلوگرم آقایان در حال برگزاری است و تیم ملی ایران در روز پایانی ۲ نماینده داشت که در گروه بانوان «ناهید کیانی» توانست با صعود به مرحله نیمه نهایی نشان برنز خود را قطعی کند.

ابتدا «ناهید کیانی» ملی پوش وزن ۵۳- کیلوگرم کشورمان در دیدار نخست خود رو در روی «این سوان» از کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با اقتدار او را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. کیانی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف «لوکا پاتافالوی» از مجارستان رفت و در رقابتی جذاب موفق شد ۲ بر یک از سد او بگذرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. نماینده شایسته ایران در این وزن مقابل «نیکا کاراباتیچ» نماینده کرواسی و عنواندار در رده پایه به روی شیاپ چانگ رفت و در یک مبارزه ای تماشایی در 2 راند حریف را مقهور توانمندی خود ساخت. 

حالا کیانی باید در مرحله نیمه نهایی باید مقابل «تاتیانا مینینا» حریفی عنواندار از کشورهای بدون پرچم با اصالت کشور روسیه پیکار کند. مینینا در کارنامه خود 2 نقره جهان در سال 2019 و المپیک توکیو 2020 دارد.

«علیرضا نادعلیان» دیگر ملی پوش کشورمان در وزن ۸۷+ کیلوگرم در دیدار نخست رو در روی"کادن چانینگهام" از بریتانیا قرار گرفت و در یک دیدار نفس گیر و نزدیک نتیجه را ۲ بر صفر به حریف خود واگذار کرد و خداحافظی زود هنگامی با مسابقات داشت.

گفتنی است تا به اینجا تیم ملی ایران توسط «متین رضایی و آرین سلیمی» صاحب 2 نشان برنز شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261213

مهمترین اخبار ایران و جهان: