نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 08:30

قالیباف: مسئولین افغانستان با عمل به توافق حقابه هیرمند از ایجاد مشکل در روابط دو کشور جلوگیری کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولین افغانستان می‌خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی درباره حقابه هیرمند پاسخ مثبت داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دوکشور، پیشگیری کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در آغاز نشست علنی امروز (یکشنبه 31 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی با تبریک بازگشت غرورآفرین ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از 8 ماه ماموریت دریایی به دور دنیا گفت: ملت ایران به فرزندان شجاع نیروی دریایی ارتش، افتخار می‌کند. این ماموریت، حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی با پیامی صلح‌آمیز را به سراسر جهان، مخابره کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین لازم است درباره مسئله حقابه هیرمند بگویم که توافق درباره این حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو ملت ایران و افغانستان بوده و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل و دقیق این توافق به نفع هر دو ملت و تضمین کننده منافع متقابل می‌باشد و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی جغرافیایی بخش‌های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است.

قالیباف تاکید کرد: این یک مسئله حیاتی است و درباره آن اغماضی وجود نخواهد داشت. من از مسئولین افغانستان می‌خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی در این باره پاسخ مثبت داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دوکشور، پیشگیری کنند.

در حال تکمیل است...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1226613

مهمترین اخبار ایران و جهان: