نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 20:11

پل روگذر پارکینگ اربعین به زیر بار تردد می رود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: پل روگذر تقاطع پارکینگ بزرگ اربعین تا قبل از حضور زائران در استان به بهره برداری خواهد رسید.

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های اربعین مهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: عملیات ساخت پل روگذر تقاطع پارکینگ اربعین با هدف رفع گره ترافیکی به شهر مهران و پارکینگ اربعین از سال گذشته آغاز شده که انتظار می رود تا اربعین به بهره برداری برسد.

وی افزود: یکی از نقاطی که سال های اخیر و ایام اربعین موجب ایجاد گره ترافیکی می شد، محدوده سه راهی جندالله و پل صلواتی منطقه کنجانچم بود که احداث طرح واریانت و تعریض این مسیر و همچنین احداث پل بزرگ صلواتی به منظور کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار گرفت و طبق زمانبندی این پل و عملیات تعریض دو طرف پل در ایام اربعین مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ادامه داد: با توجه به حجم زیاد زائران باید تعداد ۸۱۸ چشمه سرویس بهداشتی در نقاط مختلف محل تردد زوار احداث می‌شود.

هژبری یادآور شد: یکی از نیازهای اساسی زائران احداث نمازخانه در پایانه برکت و پارکینگ بزرگ اربعین برای انجام فرایض نماز و استراحت آنها است که در این راستا به پیمانکاران برای ساخت این فضا تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این بازدید مدیرکل راه وشهرسازی، مدیرکل دفتر فنی ‌و معاون مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز حضور داشتند.

هژبری از زیرساخت‌های ارتباطی اربعین از جمله تونل‌های شماره ۱و۲، احداث راه دسترسی پل‌ها و عملیات شمع گذاری در قسمت پل رانشی ماربره واقع در مسیر ایلام - مهران، پل صلواتی واقع در مسیر ایلام - مهران سپس از پایانه بزرگ برکت و پارکینگ اربعین، چندین مسجد، حسینه و فضای آموزشی در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد.

مهران نزدیکترین و امن ترین مسر دسترسی زمینی کشور به عتبات عالیات است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271757

مهمترین اخبار ایران و جهان: