نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 21:08

هشدار نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی

هیئت اسلامی-مسیحی حمایت از قدس و مقدسات، نسبت به اقدامات بی‌سابقه صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، امروز چهارشنبه، هیئت اسلامی-مسیحی حمایت از قدس و مقدسات، با صدور بیانیه‌ای نسبت به خطرات اقدامات پیاپی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی جهت پیاده‌سازی طرح‌های جدید یهودی‌سازی هشدار داد.

این هیئت در بیانیه خود، به جلسه کابینه رژیم صهیونیستی در یکی از تونل‌های زیر مسجدالاقصی و همچنین جلسه دیگری که این کابینه با نمایندگان سازمان‌های معبد ادعایی سلیمان جهت بررسی راه‌های یهودی‌سازی مسجدالاقصی برگزار کرده است، اشاره نمود و افزود: این اقدامات نشانگر افزایش خطراتی است که متوجه مسجدالاقصی است.

در این بیانیه آمده است: کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی، اجرای تغییرات گسترده در وضعیت کنونی مسجدالاقصی، نشان‌دادن چراغ سبز به نظامیان اشغالگر جهت تسهیل تعرض تعداد بیشتر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و اجرای آیین‌های توراتی در آن را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

هیئت اسلامی-مسیحی حمایت از قدس و مقدسات تصریح کرد: شمشوم الباوم، خاخام تندرو و رییس اتحادیه سازمان‌های معبد سلیمان در نشست خود با کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی به این موضوع اذعان نموده است.

این هیئت، در بیانیه خود، مواضع و اقداماتی که از سال ۱۹۶۷ تاکنون بی‌سابقه بوده‌اند را تهدیدی وجودی برای اسلامیت مسجدالاقصی، تغییر هویت اسلامی آن، گامی بزرگ به سوی نقض وضعیت قانونی و تاریخی مسجدالاقصی و تحمیل واقعیت یهودی جدید به آن از طریق اعمال قدرت دانست.

هیئت اسلامی-مسیحی حمایت از قدس و مقدسات، از کشورهای عربی و اسلامی خواست، پیش از آن‌که جلوگیری از تحقق اهداف اشغالگران دیر شود، خطرات متوجه مسجدالاقصی را درک کنند و به مسئولیت خود در برابر این دست‌اندازی‌ها و تحرکات عمل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1236413

مهمترین اخبار ایران و جهان: